Tematyka: „CO ROBIMY W CHŁODNE DNI”

p2leczyca.edu.pl 2 tygodni temu

Termin realizacji: 14.10.2024- 18.10.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy,
Rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem wyobrażonego zachowania,
Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek,
Uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku,
Określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
Nazywanie poszczególnych elementów garderoby, dopasowywanie ich do odpowiedniej części ciała,
Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

DZIEŃ DOBRY, DOBRANOC (WIARA BADALSKA)

Raz spotkało się na niebie
Słoneczko z Księżycem.
Zawołało:- Dobrej nocy,
Księżycu, ci życzę!
Księżyc senny i zmęczony
ziewnął; A-a-a-a!
A ja życzę Ci, Słoneczko,
pogodnego dnia!

„CHŁODNE DNI”

Wróbel śpiewa – ćwir, ćwir, ćwir,
że już jesień, chłodne dni.
Trzeba ciepło ubrać się,
by nie zmarznąć nie, nie, nie!

Ciepła czapka, rękawiczki,
a na nogach buty dwa,
teraz sweter na guziczki,
wreszcie kurtka – wszystko mam!

Zimny wietrzyk – szu, szu, szu,
zimne rączki – chu, chu, chu.
Trzeba ciepło ubrać się,
by nie zmarznąć nie, nie, nie!

Do widzenia letnie ubrania Małgorzata Lewicka

Zimny wiatr gałęzie głaszcze,
zakładamy ciepłe płaszcze,
rękawiczki, czapki, szale,
wtedy nie zmarzniemy wcale.

Do widzenia, krótkie spodnie,
latem było w nich wygodnie!
Bluzki – króciutkie rękawki
już wkładamy dziś do szafki.

Gdy ochładza się powietrze,
pomyśl o wełnianym swetrze,
długich spodniach, ciepłych butach,
gdy jesienna przyjdzie pluta.

Idź do oryginalnego materiału