Termin realizacji:14.10 – 18.10.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– zdobywanie wiedzy na temat różnych zagrożeń, łączenie przyczyny ze skutkiem
– przestrzeganie zasady nieoddalania się od rodziców
– utrwalenie zasad ruchu dla pieszych
– stosowanie zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym
– utrwalenie znajomości znaków drogowych
– poznanie numeru alarmowego
– przestrzeganie zasady nierozmawiania z nieznajomymi
– rozróżnianie pojęć : dużo, mało, tyle samo
– coraz sprawniejsze przeliczanie elementów zbioru
– wzbogacenie słownictwa ( pojazdy wodne, lądowe, powietrzne)
– doskonalenie techniki rysunkowej
WIERSZYK
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym wzrokiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, choćby mały,
zna na pamięć te sygnały
i odróżnia na ulicach
wszystkie znaki na tablicach.
PIOSENKA „Na ulicy”
- Jadę samochodem, kierownicę trzymam
Przede mną jest wiadukt, więc się trochę schylam
Nagle stop, światło jest czerwone
Przygotuj się, żółte
Już ruszaj, zielone!
REF. Hop, hop, hop
Klap klap klap
Tup nogami
Razem z nami
Do przodu krok
Do tyłu krok
niski przysiad
Długi skok!
2.Teraz jestem pieszym, maszeruję sobie
Dochodzę do pasów, patrzę w strony obie
W lewo, w prawo, w lewo, głową swoją kręcę
Nie ma samochodów, mogę przejść przez jezdnię
3.Jestem rowerzystą, jadę swoją ścieżką
Dbam o kask na głowie, przecież to konieczność
Uważam na pieszych i na samochody
Wszyscy tu są ważni, i ty bądź ostrożny.