Termin realizacji: 10.03.- 14.03.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
- doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
- kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „10”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
- rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
- wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
- doskonalenie umiejętności dokładnego mycia zębów
- wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych
- rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
- kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
- wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
- doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
- wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań
Wiersz: „Cebulki”
Dziesięć cebulek rośnie w ogrodzie,
Na grządkach równych, nowych.
Nad cebulkami lata 10
Motyli kolorowych.
Dziesięć kropelek deszczu spadło,
Po jednej na każdą cebulkę.
Każda cebula łapie kropelki
I patrzy na ciemną chmurę.
Piosenka „Piosenka o niezdrowym odżywianiu”
Trzęsą mi się rączki, kiedy widzę paczki
Pączek niech się dowie, iż wybieram zdrowie.
Trzęsą mi się łydki, kiedy widzę frytki
Frytka niech się dowie, iż wybieram zdrowie.
Hej, hej, raz i dwa
Witaminy wolę ja.
Hej, hej, raz dwa trzy
Wolisz je i ty.
Mleczna czekolada w sadło się odkłada
Chipsy znów mnie kuszą, ale odejść muszą
Rozum podpowiada: jesteś tym co zjadasz
A więc mądre dzieci niech nie jedzą śmieci.
Cukru całe mrowie niszczy moje zdrowie
Tłuszcz jak ludożerca co dzień mnie uśmierca
Mówię więc otwarcie porzuć takie żarcie
Nie ma przebaczenia dla złego jedzenia.