TERMIN REALIZACJI: 18.11. – 22.11.2024 R
OBSZAR FIZYCZNY
- kształtowanie umiejętności kreślenia prostych i złożonych znaków
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych
- kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych i osób z najbliższego otoczenia
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką
OBSZAR SPOŁECZNY
- rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
- budowanie atmosfery sprzyjającej wzajemnemu zaufaniu i akceptacji
- wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
- kreślenie wybranych liter i cyfr
- wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- kształtowanie postaw proekologicznych
WIERSZ : „SZARA POGODA”
Szara chmurka, obok druga,
pełne kropel dżdżu.
Deszczyk pada już od rana,
smutno, smutno mu.
Szare pole, lasy szare,
kiedy pada deszcz.
Szare niebo, łąki szare,
wszędzie szaro jest.
A tu pada, pada, pada
już przez cały dzień!
Oj, deszczyku, już wystarczy,
zmień pogodę – zmień!
Niech rozzłoci się słonecznie
wszystko wkoło nas,
a szarości niech odpłyną.
Już słoneczka czas!
PIOSENKA: W DESZCZOWYM RYTMIE”
- Choć za oknem taka plucha,
choć ulewny pada deszcz,
kiedy pada, lubię słuchać
i ty ze mną spróbuj też.
Ref. Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.
- Ciągle kapie woda z góry
jak to robi, nie wiem sam.
Skąd tę wodę biorą chmury,
czy tam w niebie mają kran?
Ref. Słuchać deszczowej muzyki…
- Aura ma swoje wybryki,
deszcz uparcie szyby tnie.
Więcej wody czy muzyki?
Czy to ktoś naprawdę wie?