Termin realizacji: 18.11.- 22.11.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcza:
- wzbogacanie słownictwa dzieci o wyrazy związane z pocztą
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności układania zdań
- doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie i wygłosie
- doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- utrwalenie znajomości adresu zamieszkania
- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas wyjść poza teren przedszkola
- ćwiczenie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe
- doskonalenie rzutu i chwytu
- wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej
- wyrabianie poczucia rytmu
- zachęcanie do współpracy w małych grupach
Wiersz: „Droga listu” (Olga Adamowicz)
Dzisiaj się drogie dzieci dowiecie
jak trafiają listy do ludzi na całym świecie.
Nadawca pisze list i go adresuje,
do osoby, której wiadomość wysłać planuje.
Następnie znaczek przykleja na górze koperty w rogu prawym
i podąża z listem na pocztę krokiem żwawym.
Zostawia list w okienku u Pani Halinki,
albo wrzuca go do czerwonej skrzynki.
Na poczcie listy zostają posegregowane,
ponieważ na różne miejsca są zaadresowane.
List może być zwykły oraz polecony,
który przy odbiorze zostaje podpisem odbiorcy poręczony.
I tak o to ludzie wszystko w listach spisują,
a wysyłając je, na całym świecie ze sobą korespondują
Piosenka: „Pan listonosz”
- Idzie pan listonosz
Z uśmiechem na twarzy,
Chociaż niesie torbę,
Która dużo waży.
Ref. Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi
Listy oraz paczki co dzień nam przynosi! (2x)
- Idzie pan listonosz
Kiedy słońce grzeje,
Idzie pan listonosz,
Gdy deszcz mocno leje.
Ref. Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi
- Idzie pan listonosz
Do przedszkola wchodzi,
Uśmiech przedszkolaków
Dzień mu rozpogodzi.
Ref. Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi