Tematyka kompleksowa: „Co było pierwsze jajko czy kura? Radosna Wielkanoc”.

p2leczyca.edu.pl 2 tygodni temu

Termin realizacji: 07.04. -18.04.2025r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem adekwatnych sposobów łączenia, montowania
  • doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
  • wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole
  • kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami
  • kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
  • prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie, iż zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
  • kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
  • wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
  • budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
  • tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
  • dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
  • kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru

Wiersz: „W gospodarstwie” Autor: T. M. Massalska

Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy:– Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koo opędza się od much.
rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Piosenka „Święta, święta biją dzwony”

  1. Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
    wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
    Wszyscy poważni są tego ranka,
    niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref: Święta, święta biją dzwony, każdy dzwon
jak roztańczony, tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim bam bom, bim bam bom.

Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z euforii zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Idź do oryginalnego materiału