Termin realizacji: 07.04. -18.04.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem adekwatnych sposobów łączenia, montowania
- doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
- wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole
- kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami
- kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
- prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie, iż zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
- wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
- budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
- tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
- doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
Wiersz: „W gospodarstwie” Autor: T. M. Massalska
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy:– Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koo opędza się od much.
rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Piosenka „Święta, święta biją dzwony”
- Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref: Święta, święta biją dzwony, każdy dzwon
jak roztańczony, tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim bam bom, bim bam bom.
Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z euforii zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.