Tematyka kompleksowa: Kraina lodu i śniegu.

p2leczyca.edu.pl 4 dni temu

Termin realizacji: 27.01.- 31.01.2025r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy na temat Arktyki, Antarktydy
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów
  • doskonalenie umiejętności wyrażania rożnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
  • wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =
  • rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
  • rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw, prac użytecznych, itp.
  • rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych
  • kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę
  • kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
  • budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
  • wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższymi dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.

Wiersz: „Pingwinia rymowanka”

Dwa pingwiny się spotkały,
skrzydełkami pomachały.
Razem głośno zaklaskały
i dziobkami postukały.
Jeden bok, drugi bok
i do tyłu duży skok.
Kuper w tył, skrzydła klap,
i za ostry dziobek złap.
Nóżka ślizg, druga też,
kucnij i na brzuchu leż.

Piosenka: „Mały pingwin”

  1. Ja jestem mały pingwin
    Pokażę teraz Wam
    Jak chodzę tip-topami
    Bo nóżki krótkie mam

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin
    Saneczek nie mam, nie
    Bo ja na swoim brzuszku
    Uwielbiam ślizgać się

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin
    I rybki lubię jeść
    Wciąż pływam w zimnej wodzie
    Nurkuję śmiało też

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top

Idź do oryginalnego materiału