Termin realizacji: 27.01.- 31.01.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- wzbogacanie wiedzy na temat Arktyki, Antarktydy
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów
- doskonalenie umiejętności wyrażania rożnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
- wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
- poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
- doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =
- rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
- rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw, prac użytecznych, itp.
- rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych
- kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę
- kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
- budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
- wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższymi dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.
Wiersz: „Pingwinia rymowanka”
Dwa pingwiny się spotkały,
skrzydełkami pomachały.
Razem głośno zaklaskały
i dziobkami postukały.
Jeden bok, drugi bok
i do tyłu duży skok.
Kuper w tył, skrzydła klap,
i za ostry dziobek złap.
Nóżka ślizg, druga też,
kucnij i na brzuchu leż.
Piosenka: „Mały pingwin”
- Ja jestem mały pingwin
Pokażę teraz Wam
Jak chodzę tip-topami
Bo nóżki krótkie mam
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
- Ja jestem mały pingwin
Saneczek nie mam, nie
Bo ja na swoim brzuszku
Uwielbiam ślizgać się
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
- Ja jestem mały pingwin
I rybki lubię jeść
Wciąż pływam w zimnej wodzie
Nurkuję śmiało też
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top