Termin realizacji:14.10 – 18.10.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poznanie charakterystycznych cech jesieni
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, odtwarzania układów przedmiotów i wychwytywania rytmów
- eksperymentowanie rytmem i dźwiękiem
- dostosowanie ruchu do charakteru muzyki
- reagowanie na sygnał umowny
- wykonywanie różnych form ruchu: równoważnych, rzutnych, z czworakowaniem
- doskonalenie małej motoryki
- udział w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym naturalnych
- wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
- określanie zasad fair play
- dostrzeganie wartości współpracy
- stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
- respektowanie praw swoich i innych osób
Wiersz: „Jesienne drzewa” (autor D. Kossakowska)
Jesienne drzewa pięknie się ubrały,
Czerwone czapki powyciągały.
Żółte szaliki i buty brązowe,
A rękawiczki na pewno nowe.
Może brązowe, może czerwone,
A może jeszcze zielone.
Wiatr hula w liściach, szarpie i dmucha,
Będzie z tych liści dla jeża poducha.
Będzie kołderka na długą zimę.
Już w ciepłych liściach ma wesołą minę.
Piosenka: „ Jesień za rogiem”
- Nie puka do drzwi, ale szumi listkami
Nie grzeje słoneczkiem, ale buja drzewami
Kasztany, kałuże, szybciej do zmroku
Czy już wiesz jaka to pora roku?
Ref. To jesień – jest już za rogiem
Doczekać – już się nie mogę 2 x
Załóżmy kalosze, wyruszajmy w las
Skarby jesieni odszukać czas.
- Nie kusi zielenią, ale barwi na złoto
Nie dla niej sandałki, a kalosze, błoto
Grzyby i szyszki, szybciej do zmroku
Czy już wiesz jaka to pora roku?