TEMATYKA: MARCOWE OBSERWACJE

p2leczyca.edu.pl 1 miesiąc temu

TERMIN REALIZACJI: 10.03. – 14.03.2024 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
  • doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
  • rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
  • wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
  • wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela

OBSZAR POZNAWCZY

  • kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
  • kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości
  • kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
  • ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową

WIERSZ WIOSNA TUŻ TUŻ

Jeszcze śnieg dokoła
i Zima marudna,
ale w serce cicho
puka Wiosna cudna.
Już niedługo
pewnym krokiem
wejdzie w nasze życie,
zrzuci szale,
śniegi stopi,
zielenią zachwyci.
Jeszcze tylko chwilkę
Zima panią będzie,
póki piękna Wiosna
tronu nie zdobędzie.

PIOSENKA: WIOSNA W ŻÓŁTYCH KALOSZACH

  1. Ona przybywa, gdy kra odpływa
    pod drzewem siada, gdy deszczyk pada
    gdy słonko grzeje – ona się śmieje
    kto do nas idzie? każdy już wie.

Ref. To idzie wiosna w żółtych kaloszach
taka radosna w kwiecistych włosach
podąża biegiem, by z przebiśniegiem
witać kolejny słoneczny dzień.

  1. Gdy dzięcioł stuka, ona nas szuka
    gdy szumią drzewa, to z wiatrem śpiewa
    znów mosty z tęczy piękne nam wręczy
    kto do nas idzie? każdy już wie.

Ref. To idzie wiosna w żółtych kaloszach
taka radosna w kwiecistych włosach
podąża biegiem, by z przebiśniegiem
witać kolejny słoneczny dzień.

Idź do oryginalnego materiału