TERMIN REALIZACJI: 10.03. – 14.03.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
- doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
- doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
- rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
- wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
- wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
- doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości
- kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
- ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
WIERSZ WIOSNA TUŻ TUŻ
Jeszcze śnieg dokoła
i Zima marudna,
ale w serce cicho
puka Wiosna cudna.
Już niedługo
pewnym krokiem
wejdzie w nasze życie,
zrzuci szale,
śniegi stopi,
zielenią zachwyci.
Jeszcze tylko chwilkę
Zima panią będzie,
póki piękna Wiosna
tronu nie zdobędzie.
PIOSENKA: WIOSNA W ŻÓŁTYCH KALOSZACH
- Ona przybywa, gdy kra odpływa
pod drzewem siada, gdy deszczyk pada
gdy słonko grzeje – ona się śmieje
kto do nas idzie? każdy już wie.
Ref. To idzie wiosna w żółtych kaloszach
taka radosna w kwiecistych włosach
podąża biegiem, by z przebiśniegiem
witać kolejny słoneczny dzień.
- Gdy dzięcioł stuka, ona nas szuka
gdy szumią drzewa, to z wiatrem śpiewa
znów mosty z tęczy piękne nam wręczy
kto do nas idzie? każdy już wie.
Ref. To idzie wiosna w żółtych kaloszach
taka radosna w kwiecistych włosach
podąża biegiem, by z przebiśniegiem
witać kolejny słoneczny dzień.