TEMATYKA: POLARNA WYPRAWA

p2leczyca.edu.pl 4 dni temu

TERMIN REALIZACJI: 27.01. – 31.01.2025 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw, prac użytecznych itp.
  • rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę
  • kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

OBSZAR SPOŁECZNY

  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń
  • budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność
  • wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów
  • doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
  • wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
  • poszerzanie znajomości liter
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =
  • rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
  • rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii

WIERSZ : PINGWINEK

Jest taka zimna kraina,
Gdzie mieszka pewien dziwny ptak…
Który pływa niczym karp!
Nie umie latać, nie umie skakać,
za to lubi smakowite rybki łapać.
Zawsze elegancko jest ubrany,
frak go zdobi czarno-biały.
Na lodowatej krze pływa od rana,
bo to zabawa bardzo wspaniała.
Mieszka tam gdzie mróz i śnieg,
czy już wiesz co to za zwierz?
Tak to pingwin z Antarktydy,
gdy jest zimno jest szczęśliwy!
Lubi bardzo biały śnieg.
Czy wy dzieci też?

PIOSENKA: PINGWINEK

  1. Ja jestem mały pingwin,
    Pokażę teraz Wam,
  2. Jak chodzę tip-topami
    Bo nóżki krótkie mam.

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin,
    Saneczek nie mam nie,
    Bo ja na swoim brzuszku
    Uwielbiam ślizgać się.

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top…

  1. Ja jestem mały pingwin,
    I rybki lubię jeść,
    Wciąż pływam w zimnej wodzie
    Nurkuję śmiało tak

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top…

Idź do oryginalnego materiału