Termin realizacji 03.02 – 07.02.2025
Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :
– rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic
– uświadomienie roli narządu wzroku
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
– wzbogacenie doświadczeń słuchowych
– rozwijanie zmysłu powonienia
– rozwijanie zmysłu smaku
-wzrost wiedzy na temat higieny i ochrony zmysłów
– rozróżnianie faktury przedmiotów
– rozpoznawanie przedmiotów bez kontroli wzroku
– dostarczenie euforii z zabawy jako pozytywnego bodźca w rozwoju
– utrwalenie pojęć duży – mały
WIERSZYK„Zmysły”
Każdy z nas pięć zmysłów ma,
Masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam
– patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam
– wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
różnych potraw próbowania.
Smaki zaś czuję aż cztery:
Gorzki, kwaśny, słodki, słony.
Który jest mój ulubiony?
Nie wiesz, drogi mój kolego?
Nie podpowiem ci, nic z tego!
Jednak zgadniesz chyba sam…
Teraz w buzi słodko mam…
Bo cukierek zjadłem, mniam!
PIOSENKA„O zmysłach”
- Mamy małe rączki,
dziesięć palców mamy,
tymi paluszkami
wszystko dotykamy.
Wiemy, co jest zimne,
wiemy, co gorące,
wiemy, co jest gładkie,
wiemy, co kłujące.
Ref.: Bo pięć zmysłów mamy
i z nich korzystamy,
dzięki nim dokładnie
wszystko wokół znamy.
- Mamy jeden nosek,
w nim dwie dziurki
mamy i tym noskiem
wszystko dokładnie wąchamy.
A gdy to zrobimy,
wiemy już po chwili,
czy zapach jest świeży,
czy też nie jest miły.
Ref.: Bo pięć zmysłów…
- Mamy dwoje oczu,
które obserwują,
one nas o wszystkim
w porę informują.
Wiemy, iż coś białe,
wiemy, iż czerwone,
wiemy, iż coś żółte,
wiemy, iż zielone.
Ref.: Bo pięć zmysłów…
- Mamy też języczek,
którym smakujemy.
Wie on bardzo dobrze,
co takiego jemy.
Wie on, kiedy kwaśne,
wie on, kiedy słone,
wie on, kiedy gorzkie,
wie, gdy pocukrzone.
Ref.: Bo pięć zmysłów…
- Mamy dwoje uszu,
które wciąż słuchają.
One nam o wszystkim
wciąż opowiadają.
Wiemy, kiedy w radiu
głośno gra muzyka,
wiemy, kiedy w trawie
świerszczyk cicho cyka.
Ref.: Bo pięć zmysłów…