Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze:
-poznanie znaczenia słowa: owoce, warzywa, sad, ogród
-rozwijanie pamięci dowolnej
-przestrzeganie zasady nieniszczenia budowli innych dzieci
-wzbogacenie wiedzy n/t przetwórstwa
-rozwijanie precyzji ruchów palców i dłoni
-rozwijanie kreatywności
-przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy w tym samym kąciku.
-wzbogacenie słownictwa o nazwy owoców i warzyw
-rozwijanie samodzielności poprzez posługiwanie się klejem w sztyfcie
-rozwijanie wrażliwości na kształty
-sprawne liczenie w zakresie 3
-rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
WIERSZYK
,,Wpadła gruszka”
Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.
PIOSENKA
,,Małe czerwone jabłuszko’’
Małe czerwone jabłuszko
Tańczy dziś pod drzewem i gruszką.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.