TERMIN REALIZACJI: 07.04. – 11.04.2025 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem adekwatnych sposobów łączenia, montowania
- doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do stosowania własnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
- kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
- prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie, iż zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
OBSZAR SPOŁECZNY
- doskonalenie umiejętności pełnienia określonej roli w grupie
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
- kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
- kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
- kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
- bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia długości, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości długości
- dostrzeganie znaczenia stosowanych miar w życiu człowieka
WIERSZ Mój przyjaciel
Dziś spotkałem go przypadkiem,
Gdy do domu szedłem sam.
Pomyślałem wtedy szybko,
Ciepłą strawę jemu dam.
Sierść miał białą pokręconą,
Na ogonku plamki trzy.
Jego brzuszek był chudziutki,
Takie są bezdomne psy.
Mój przyjaciel biega teraz,
Tam, gdzie biegam zawsze ja.
W nocy strzeże mego domu,
Lubię mieć takiego psa.
Choć to kundel, jakich dużo,
To niezwykły z niego pies.
Nie opuści mnie na chwilę,
Przyjacielem moim jest.
PIOSENKA: Gdacze kura ko-ko- ko
Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko ….