Termin realizacji: 03.02. – 07.02.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- poszerzanie znajomości liter: litery „G”, „g”
- rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje
- kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
- kształtowanie pojęcia stałości długości
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania dzięki zbiorów zastępczych
- rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych, itp.
- rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych
- wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji
- doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie adekwatnego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.
- kształtowanie umiejętności nazywania emocji towarzyszących wspólnej zabawie
- kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie
- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej
- kształtowanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka niezależnie od jego wyglądu, statusu materialnego
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej poprzez aktywne włączanie się w podejmowane działania
- kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji
Wiersz: „Baloniki”
Dziewięć baloników z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Osiem baloników z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Siedem baloników z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Sześć baloników z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Pięć baloników z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Cztery baloniki z wiatrem bawią się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Trzy baloniki z wiatrem bawią się
Nagle co ja widzę,jeden balonik pękł
Dwa baloniki z wiatrem bawią się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Jeden mały balon z wiatrem bawi się
Nagle co ja widzę, jeden balonik pękł
Ile balonów zostało
Dlaczego tak się stało?
Piosenka: „Bal karnawałowy”
Kolorowe maski, cekiny błyszczą,
Na parkiecie dzieci tańczą z Iskrą!
Księżniczki, smoki, superbohaterzy,
Na bal karnawałowy każdy dzisiaj idzie!
Ref. Hop, hop, hop!
Bal karnawałowy!
Kręć się w kółko,
świat jest kolorowy!
Hop, hop, hop!
Tańczmy razem w krąg,
Karnawałowy bal,
magiczny to song!
Magiczny to song!
W jednej ręce balon, w drugiej serpentyny,
Cały parkiet dzisiaj pełen jest tańców!
Muzyka gra głośno, wirują sukienki,
Bal karnawałowy, uśmiech na twarzy jest wielki!
Ref. Hop, hop, hop!
Raz w prawo, raz w lewo,
obrót w miejscu, hej!
Ręce w górę, nogi w ruch,
bawmy razem się!
Maski na twarzach,
szaleństwo w oczach,
Karnawałowy bal
tańczmy razem, hej!