TEMATYKA: Wiosna w parku i w ogrodzie

p2leczyca.edu.pl 4 tygodni temu

TERMIN REALIZACJI: 24.03. – 28.03. 2025 r.

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
  • wyrabianie sprawności i dokładności w wykonywaniu różnorodnych poleceń, w tym ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania

Obszar społeczny

  • wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)
  • wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
  • wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
  • kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
  • uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody wiosną
  • okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu

Obszar poznawczy

  • uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
  • określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
  • wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenia kalendarza obserwacji
  • rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
  • rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów

WIERSZ „Wiosenne porządki” – Jan Brzechwa

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.

PIOSENKA: „Wiosna w ogródku”

1.Grabie i łopaty zimą spały w szopie,
wiadomo, iż wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
kiedy pracowały, ona planowała.

Ref. Tu i tam zieleń dam. Szaro – bure zniknie,
a nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

2.Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą,
grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają,
wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Ref. Tu i tam zieleń dam. Szaro – bure zniknie,
a nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

Idź do oryginalnego materiału