TERMIN REALIZACJI: 24.03. – 28.03. 2025 r.
Obszar fizyczny
- wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
- wyrabianie sprawności i dokładności w wykonywaniu różnorodnych poleceń, w tym ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
- używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania
Obszar społeczny
- wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej
- wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)
- wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
- wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
- kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy
Obszar emocjonalny
- rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
- uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody wiosną
- okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu
Obszar poznawczy
- uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
- określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
- wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenia kalendarza obserwacji
- rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
- kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
- rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów
WIERSZ „Wiosenne porządki” – Jan Brzechwa
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.
PIOSENKA: „Wiosna w ogródku”
1.Grabie i łopaty zimą spały w szopie,
wiadomo, iż wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
kiedy pracowały, ona planowała.
Ref. Tu i tam zieleń dam. Szaro – bure zniknie,
a nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2.Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą,
grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają,
wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref. Tu i tam zieleń dam. Szaro – bure zniknie,
a nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.