To najpopularniejsze klocki na świecie. Tylko w Poznaniu ich badaniem zajmują się akademicy

wpoznaniu.pl 2 dni temu

28 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień LEGO. Święto powstało na cześć złożenia patentu na klocki LEGO w 1958 roku.

Od sześciu lat na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza działa jedyne w Polsce akademickie LEGO® Education Innovation Studio. Jest to przestrzeń, w której nauczyciele i uczniowie doświadczają nowych metod pracy, zyskując świeże spojrzenie na edukację.

– Chodzi przede wszystkim o nowe narzędzia wspierające rozwój umiejętności uczniów oraz zwiększenie ich aktywności podczas nauki. Należy sprawdzać skuteczność takich narzędzi, stąd potrzeba badań w LEGO® Education Innovation Studio – mówi dr Barbara Borkowicz z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM.

Jej zdaniem cykliczna praca uczniów z narzędziami LEGO® Education pozwala nie tylko na rozwój umiejętności przedmiotowych, takich jak programowanie czy myślenie komputacyjne. Ale poza oczywistymi w przypadku klocków, umiejętnościami manualnymi czy ruchowymi, możemy rozwijać szereg kompetencji społecznych, emocjonalnych, twórczych czy poznawczych np. współpracę, kreatywność, komunikację, rozwiązywanie problemów, budowanie strategii, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów.

– Przeprowadzone badania pokazują, iż narzędzia robotyki, a w szczególności rozwiązania LEGO® Education, mogą odpowiadać na potrzeby współczesnego świata edukacji i kształtować u młodych ludzi kompetencje najważniejsze dla ich rozwoju. W LEIS prowadzimy warsztaty i szkolenia dla wszystkich grup wiekowych od przedszkola, po szkołę podstawową i ponadpodstawową, studentów, nauczycieli, pracowników, a choćby emerytów. Uczestnicy cieszą się przede wszystkim dobrą zabawą, dzięki której możemy rozwijać szereg umiejętności niezbędnych do dalszego rozwoju – podsumowuje dr Barbara Borkowicz z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM.

fot. dr Barbara Borkowicz z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM

czytaj także: Ciekawe ferie zimowe w Centrum Nauki Wyobraźnia

Error happened.
Idź do oryginalnego materiału