To zadanie wydaje się łatwe, ale niewielu je rozwiązuje. Spójrz na ciąg liczb i podaj odpowiedź

gazeta.pl 1 godzina temu
W tej matematycznej łamigłówce nie ma nic skomplikowanego. Nie trzeba znać wzorów skróconego mnożenia, czy też pamiętać o kolejności wykonywania działań. Tu liczy się umiejętność analitycznego myślenia. Nie bez znaczenia jest też logika i nieco kreatywności. Co trzeba zrobić? Spojrzeć na ciąg liczby i w mniej niż 10 sekund, podać tę, która będzie następna.Zagadki matematyczne, przygotowane głównie z myślą o dzieciach, potrafią czasem zaskoczyć choćby dorosłych, zwłaszcza gdy w na pozór prostym zadaniu kryje się haczyk. Ta łamigłówka pokazuje, iż liczy się nie tylko szybkie dodawanie, ale także umiejętność łączenia faktów, analitycznego myślenia i kilku zasad logiki. To doskonały test na inteligencję. Czy zgadniesz, jaka liczba kończy ciąg liczbowy?
REKLAMA


Zobacz wideo


Matura z matematyki. Czy powinna być obowiązkowa? Matematyczka: Tak, jest jedno "ale". "Nauczyciele powinni przechodzić testy psychologiczne"


Jaka liczba będzie następna?Przed tobą ciąg liczb: 15, 30, 10, 40, 8, (?). Przed tobą ciąg liczb: 15, 30, 10, 40, 8, (?). Twoje zadanie polega na wskazaniu cyfry, która kończy ciąg. Uważaj jednak, zadanie nie jest proste i jest ograniczone czasowo. Bystrzakom ponoć wystarczy kilka sekund na jej rozwiązanie. Musisz wykazać się logicznym myśleniem.Tu nie trzeba wykazywać się znajomością matematycznych zasad, a kluczem do sukcesu jest znalezienie reguły, która została tu zastosowana. Jaka operacja matematyczna łączy kolejne liczby w tym ciągu? Przyjrzyj się dobrze: 15, 30, 10, 40, 8, (?). Jaka liczba będzie następna?Jest też mała podpowiedź: trzeba dostrzec, jak liczby ze sobą współgrają. Pierwszą rzeczą, na której należy się skupić, jest odgadnięcie, od czego zależy ustawienie wypisanych liczb. Taki wyczyn świadczy o ponadprzeciętnej umiejętności logicznego myślenia i rozwiniętej kreatywności.


Rozwiązanie zagadkiAnalizując podany ciąg liczb, musimy - tak jak zaznaczyliśmy powyżej - znaleźć regułę, według której zmieniają się te liczby. Spójrzmy na różnice między kolejnymi wyrazami. Tu zastosowano mnożenie i dzielenie, a przedstawia się to następująco:15 x 2 = 30, 30 ÷ 3 = 10, 10 x 4 = 40, 40 ÷ 5 = 8,8 x 6 = 48.Następna liczba w tym ciągu to 48. Czy udało ci się odgadnąć prawidłową liczbę? o ile tak, gratulacje! o ile nie, nie martw się, głowa do góry. Trening czyni mistrza.
Idź do oryginalnego materiału