W IX Liceum Ogólnokształcącym w Opolu odbyła się już ósma edycja Tygodnia Mózgu. Wydarzenie miało na celu popularyzację wiedzy na temat funkcjonowania mózgu oraz jego tajemnic. Każdego roku organizatorzy wybierają dodatkowy temat przewodni - w tym roku uczniowie i uczestnicy zgłębiali wpływ wielojęzyczności i nauki języków obcych na rozwój mózgu.
- Cieszymy się, iż młodzież tak licznie angażuje się w ten temat, który pozwala nam poznawać, jak funkcjonujemy - mówi Robert Malkusz, psycholog w Liceum Ogólnokształcącym nr IX w Opolu. - Oprócz tego, iż nadrzędnym tematem jest mózg jako tajemnica, to co roku mamy inny temat dodatkowy. W tym roku zajmujemy się wpływem wielojęzyczności i nauki języków obcych na rozwój mózgu. Z jednej strony jest to wiedza ogólna na temat funkcjonowania mózgu, budowy mózgu, ale to jest mniej więcej 50% pytań, a druga połowa dotyczy tego zagadnienia, które ustalono na dany rok.Jednym z dodatkowych wydarzeń było spotkanie poświęcone chińskiej kaligrafii. Uczniowie mieli okazję poznać tę wyjątkową sztukę i spróbować swoich sił w pisaniu znaków na papierze. Pomogła w tym Jean Gong z Instytutu Konfucjusza. - W Chinach dzieci już od najmłodszych lat, choćby i w przedszkolu, uczą się tej sztuki kaligrafii. Pomaga…Tydzień Mózgu w IX LO w Opolu. Języki obce kluczem do lepszego myślenia
Zdjęcie: Tydzień Mózgu w LO IX [fot. Jakub Biel]