„W pałacu Posejdona i na jego balu” projekt edukacyjny realizowany w klasie 5a w ramach kształtowania pamięci o kulturze antycznej.
Cel projektu: uwrażliwienie na kulturę antyczną
Termin: grudzień- styczeń
Cele szczegółowe projektu:
- zapamiętanie nazw, okoliczności, wydarzeń, miejsc związanych z mitologią
- stworzenie makiety pałacu Posejdona z wykorzystaniem długopisów 3 d i tekstu źródłowego
- kształcenie pomysłowości i kreatywności
- redagowanie zaproszenia na bal u Posejdona- wdrażanie do egzaminu
- prezentowanie zdobytej wiedzy
plan działań
l.p | Plan działań | informacje | konsultacje |
1. | Podział grup i przydział pracy | Przekazanie informacji dotyczących wykonania projektu | I połowa grudnia |
2. | Wykonanie projektu na zajęciach języka polskiego i zajęciach dodatkowych | Praca nad poprawnością redagowania zaproszeń, dokańczanie projektu | styczeń |
3. | Prezentacja zadań | Ustalenie kryteriów prezentacji i oceny | styczeń |
4. | Podsumowanie | Wyrażenie swojego zdania na temat projektu, samoocena | styczeń |
Zadania dla grup- osoby odpowiedzialne- liderzy grup oraz pozostali członkowie według przydzielonych zadań
Gr 1 | Makieta pałacu- wykonanie według tekstu źródłowego, zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnych | Konsultacje na początku każdej lekcji podczas trwania projektu |
Gr 2 | Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnych | Analizowanie zgodności wykonania z tekstem |
Gr 3 | Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnych | Powtórzenie zasad pisania krótkiej formy wypowiedzi |
Gr 4 | Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnych | Praca nad poprawnością językową i ortograficzną |
Gr 5 | Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnych | Przygotowanie do prezentacji |
Kryteria oceny – 1- 6p
- zgodność wykonania zadania plastycznego z ustaleniami i tekstem źródłowym
- estetyka wykonania
- poprawność językowa
- sposób prezentacji
Ewaluacja: do podsumowania wykorzystano „ łapki” oznaczające aprobatę, zadowolenie lub negację, oceniono projekty