W pałacu Posejdona i na jego balu – klasa Va, D. Bardońska

zpo1mlawa.pl 4 miesięcy temu

„W pałacu Posejdona i na jego balu” projekt edukacyjny realizowany w klasie 5a w ramach kształtowania pamięci o kulturze antycznej.

Cel projektu: uwrażliwienie na kulturę antyczną

Termin: grudzień- styczeń

Cele szczegółowe projektu:

  • zapamiętanie nazw, okoliczności, wydarzeń, miejsc związanych z mitologią
  • stworzenie makiety pałacu Posejdona z wykorzystaniem długopisów 3 d i tekstu źródłowego
  • kształcenie pomysłowości i kreatywności
  • redagowanie zaproszenia na bal u Posejdona- wdrażanie do egzaminu
  • prezentowanie zdobytej wiedzy

plan działań

l.pPlan działańinformacjekonsultacje
1.Podział grup i przydział pracyPrzekazanie informacji dotyczących wykonania projektuI połowa grudnia
2.Wykonanie projektu na zajęciach języka polskiego i zajęciach dodatkowychPraca nad poprawnością redagowania zaproszeń, dokańczanie projektustyczeń
3.Prezentacja zadańUstalenie kryteriów prezentacji i ocenystyczeń
4.PodsumowanieWyrażenie swojego zdania na temat projektu, samoocenastyczeń

Zadania dla grup- osoby odpowiedzialne- liderzy grup oraz pozostali członkowie według przydzielonych zadań

Gr 1Makieta pałacu- wykonanie według tekstu źródłowego, zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnychKonsultacje na początku każdej lekcji podczas trwania projektu
Gr 2Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnychAnalizowanie zgodności wykonania z tekstem
Gr 3Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnychPowtórzenie zasad pisania krótkiej formy wypowiedzi
Gr 4Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnychPraca nad poprawnością językową i ortograficzną
Gr 5Makieta pałacu-wykonanie według tekstu źródłowego,zredagowanie opisu pałacu i zaproszenia według standardów egzaminacyjnychPrzygotowanie do prezentacji

Kryteria oceny – 1- 6p

  • zgodność wykonania zadania plastycznego z ustaleniami i tekstem źródłowym
  • estetyka wykonania
  • poprawność językowa
  • sposób prezentacji

Ewaluacja: do podsumowania wykorzystano „ łapki” oznaczające aprobatę, zadowolenie lub negację, oceniono projekty

Idź do oryginalnego materiału