W ciągu roku od uruchomienia programu wydano blisko 30 tysięcy kart, z czego aż 80% w wersji elektronicznej. – To pokazuje, iż mieszkańcy chętnie sięgają po nowoczesne rozwiązania – podkreślają przedstawiciele magistratu. Wersję tradycyjną karty wybrało około 4,5 tysiąca osób. Ze zniżek mieszkańcy najchętniej korzystali w Aqua-Zdroju.
Karta umożliwia m.in. tańsze wejścia do miejskich instytucji kultury – takich jak Zamek Książ, Stara Kopalnia, Filharmonia Sudecka, Teatr Dramatyczny – oraz do obiektów sportowych, np. basenu i lodowiska Aqua-Zdrój. Tylko z tej ostatniej zniżki skorzystało już ponad 13 tysięcy mieszkańców, a z lodowiska – ponad 1200.
Co ciekawe, karta daje też raz w roku możliwość bezpłatnego wejścia do Zamku Książ – z tej opcji skorzystało 1331 wałbrzyszan. – To pokazuje, iż choćby ci, którzy mieszkają tu od lat, potrzebują dodatkowego impulsu, by odwiedzić znane, ale wciąż zmieniające się atrakcje – komentują urzędnicy.
Karta „Kocham Wałbrzych” dostępna jest nie tylko dla osób rozliczających PIT w Wałbrzychu. Młodzież i dzieci mogą otrzymać ją na podstawie zeznania podatkowego rodziców, a studenci uczący się w wałbrzyskich uczelniach – zupełnie bezpłatnie, niezależnie od miejsca zameldowania. Jak podkreślają władze miasta, to element strategii zachęcającej młodych ludzi do studiowania i osiedlania się w Wałbrzychu.
Choć zainteresowanie studentów wzrosło po ogłoszeniu tej możliwości, przez cały czas największą grupą użytkowników są osoby w wieku 40–60 lat, z przewagą kobiet. – To ważna informacja, która pokazuje nam, gdzie warto jeszcze bardziej skierować nasze działania promocyjne – dodają przedstawiciele magistratu.