Warsztaty metodyczne dla nauczycieli z Polskiej Szkoły Dokształcającej im. Aleksandra Janty-Połczyńskiego w Lakewood

bialyorzel24.com 4 tygodni temu

W dniach 23-24 listopada nauczyciele z Polskiej Szkoły Dokształcającej w Lakewood wyruszyli w podróż do Lancaster w Pensylwanii. Celem wyjazdu było połączenie edukacji, kultury oraz integracji w gronie pedagogicznym.

Okolice Lancaster, będącego jednym z najstarszych ośrodków rolniczych w Stanach Zjednoczonych, znane są z malowniczych krajobrazów. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie farmy amiszów. Nauczyciele mieli okazję zanurzyć się w spokojny świat tej wyjątkowej społeczności, która żyje w zgodzie z naturą, z dala od nowoczesnych technologii. Było to niezwykłe doświadczenie, które skłaniało do refleksji nad różnorodnością stylów życia i wartościami, jakie przyświecają współczesnemu społeczeństwu. Szczególną uwagę zwróciła Amish Schoolhouse – jednoizbowa szkoła, w której dzieci uczą się podstawowych umiejętności, takich jak czytanie, pisanie, matematyka oraz zasady moralne i religijne.

Kolejnym punktem programu był spektakl „Christmas Show: Joy to the World” w teatrze American Music Theatre, który wprowadził wszystkich w świąteczny nastrój. Przedstawienie wprowadziło wszystkich w bożonarodzeniowy nastrój. Wspaniała choreografia i dekoracje sprawiły, iż ten wieczór na długo pozostanie w pamięci uczestników.

Oczywiście głównym celem spotkania były warsztaty metodyczne. Pierwszym tematem były kwestie zdrowotne – postępowanie w sytuacjach takich jak alergie, padaczka, omdlenia czy zakrztuszenia. Kolejny prelegent poprowadził zajęcia dotyczące zaburzeń rozwojowych dzieci, takich jak autyzm, dysleksja, zespół Aspergera czy coraz częściej diagnozowane ODD (zaburzenie opozycyjno-buntownicze). Dyskusje o zdrowiu i rozwoju dzieci były szczególnie istotne w kontekście codziennej pracy nauczycieli. Podczas spotkania omawiano innowacyjne metody nauczania, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji i narzędzi takich jak Chat GPT w edukacji.

Nauczyciele dzielili się pomysłami na interesujące zajęcia lekcyjne, które mają wzbudzić zainteresowanie uczniów i ułatwić im naukę języka polskiego. Dyskusja skupiła się na odpowiedzialnym wykorzystaniu technologii w edukacji oraz potencjalnych zagrożeniach związanych ze zbytnim poleganiem na automatyzacji. Warsztaty stanowiły doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i poszukiwania nowych sposobów na angażowanie uczniów w polonijną edukację.

Wyjazd do Lancaster był nie tylko okazją do zdobycia nowej wiedzy, ale także do wzmocnienia więzi między nauczycielami. Wspólne podróże, rozmowy i dzielenie się wrażeniami sprawiły, iż uczestnicy wrócili do Lakewood pełni energii, inspiracji i zapału do dalszej pracy z młodzieżą. Polska Szkoła Dokształcająca w Lakewood nieustannie dąży do podnoszenia standardów nauczania, a wyjazdy takie jak ten są ważnym elementem rozwoju kadry pedagogicznej. Warsztaty w Lancaster okazały się niezwykle owocne zarówno pod względem merytorycznym, jak i integracyjnym. Wizyta w Amish Schoolhouse przypomniała o wartości prostoty i wspólnotowości w edukacji, zaś dyskusje o nowych technologiach oraz kreatywnych metodach nauczania zainspirowały nauczycieli do wprowadzania innowacji w swoich lekcjach. Miejsce warsztatów – otoczone pięknem natury Lancaster – dopełniło całości, pozwalając uczestnikom zarówno na rozwój zawodowy, jak i chwilę odpoczynku w zgodzie z naturą.

Katarzyna Soból
Fot. Archiwum szkoły

Idź do oryginalnego materiału