Postrzeganie pozazmysłowe to zdolność, którą posiada 100% dzieci, jednak tylko nieliczne praktycznie z niej korzystają. Specjaliści z Fundacji Remedium, która prowadzi Akademię Postrzegania Pozazmysłowego, uczą jak skutecznie te umiejętności wykorzystywać, aby rozwijać u dzieci kreatywność, poprawiać pamięć i znacznie szybciej chłonąć wiedzę. Jest to jedyna instytucja w Polsce zajmująca się profesjonalnie tym tematem. Jej założycielką jest Natali Reisner.
Czy jest widzenie pozazmysłowe?
Postrzeganie pozazmysłowe polega na sięganiu po informacje do świadomości globalnej. W Akademii uczymy widzenia pozazmysłowego, czyli jak sama nazwa wskazuje – widzenia bez użycia wzroku i innych zmysłów, takich jak dotyk czy słuch. Polega to na wykonywaniu różnych ćwiczeń i zabaw z zasłoniętymi oczami, np. zbieranie klocków, nazywanie kolorów, a choćby jazda na rowerze. Postrzeganiem pozazmysłowym cechują się szczególnie dzieci sensytywne, których wśród nas jest mnóstwo, ale nie każdy jest tego świadomy.
Skąd wziął się pomysł na rozwijanie takich zdolności u dzieci?
Zainspirowała nas do tego moja 13. letnia siostra Letycja, która bawiąc się pewnego dnia klockami Lego, wykazała zadziwiającą umiejętność. Budowała domek rozmawiając z młodszym bratem Oliverem i w ogóle nie patrzyła na to, co robi. Idealnie wybierała klocki z kupki i wczepiała je w odpowiednie miejsce. Głowę miała zwróconą w stronę Olka i nie widziała, jakie klocki wybiera ani gdzie je wkłada. Zauważył to nasz tata Michał i zapytał Letycji jak ona to robi? Dla niej była to rzecz całkowicie normalna, ponieważ dokonywała tego nieświadomie. Wydarzyło się to 5 lat temu i od tego momentu zaczęło się nasze zainteresowanie tym zjawiskiem. Ja mam w tej chwili 22 lata, a więc wcześnie podjęłam się tego wyzwania. Robiliśmy setki ćwiczeń na przestrzeni tych lat, a dla dzieci okazało się to świetną zabawą.
Korzystaliście z literatury, aby wyjaśnić fenomen korzystania z widzenia pozazmysłowego?
Szukaliśmy informacji na ten temat, ale nie trafiliśmy na nic istotnego. Wszystkiego musieliśmy doświadczać sami, bo nie było dostępu do takiej wiedzy. Wykonywaliśmy ćwiczenia we własnym zakresie, nagrywając je i porównując ze sobą. Przy tej okazji odkrywaliśmy mnóstwo zależności. Myślę, iż mogę śmiało powiedzieć, iż w tej chwili na postrzeganiu pozazmysłowym znamy się najlepiej w Europie. Na początku roku 2023 ruszyliśmy z bezpłatnymi spotkaniami stacjonarnymi dla dzieci w grupach. Wydarzyło się to dzięki pomocy pewnego lekarza z Dolnego Śląska, który jako pierwszy wykazał zainteresowanie. W połowie maja 2023 roku założyłam fundację o nazwie Remidium, pod której pieczą działa Polska Akademia Postrzegania Pozazmysłowego. Dzięki zajęciom stacjonarnym Akademii PP udało nam się jeszcze bardziej pogłębić naszą wiedzę, ale też zdobyć mnóstwo doświadczenia jak uczyć tego inne dzieci. Muszę zaznaczyć, iż skuteczność na zajęciach wynosiła 100%, a było ich łącznie kilkanaście.
Na czym polega taka nauka?
Postrzeganie pozazmysłowe to przede wszystkim forma zabawy dla dzieci. Najlepiej rozwija się to u dzieci sensytywnych, które posiadają określone cechy i możliwości. Uczymy dzieci i młodzież od 3 do 18 roku życia, najlepiej jest zacząć rozwijać gdy dziecko jest jak najmłodsze. Dolna granica 3 lat wynika czysto z umiejętności komunikacyjnych malucha. Najlepsze rezultaty są u dzieci do 12 roku życia. Jak łatwo zauważyć – są to dzieci w wieku przedszkolno-szkolnym. Posiadamy mnóstwo ćwiczeń, które można wykorzystać w szkołach oraz przedszkolach. Przykładowo: kaligrafia, odwzorowanie wężyka na kartce, sumowanie liczb, łączenie cyferek, wskazywanie kolorów, czytanie wyrazów. Akademia opracowała ponad 170 ćwiczeń. Są również takie, które bardziej ekscytują dzieci – przelewanie wody do kubka, karty memory, slalom na rowerze, walka na miecze, opisywanie przedmiotu lub pomieszczenia. Posiadamy też różne ćwiczenia ruchowe jak np. slalom z piłką, strzał na bramkę, karate, strzelanie do celu i wiele innych. I to wszystko z zasłoniętymi oczami. Przede wszystkim jest to świetna zabawa, w której dzieci chętnie biorą udział. Prowadziliśmy spotkania stacjonarne w Świebodzicach, ale pod koniec 2023 roku musieliśmy je zakończyć, ponieważ niewielu rodziców było zainteresowanych rozwijaniem takich zdolności u swoich dzieci. Nikt nie podchodził do tego poważnie. W 2024 r. zdecydowaliśmy, iż zaczniemy szkolić certyfikowanych instruktorów postrzegania pozazmysłowego i ku naszemu zaskoczeniu zainteresowanie jest duże. Bardzo nas to cieszy, bo w końcu nauka PP stanie się bardziej dostępna dla dzieci.
Kim są instruktorzy postrzegania pozazmysłowego?
Są to najróżniejsi ludzie pod względem zawodu, charakteru, wieku, a choćby miejsca zamieszkania (choć uczymy tylko Polaków). Łączy ich jednak jedna wspólna cecha – wszyscy to ludzie bardzo otwarci, a większość jest sensytywna. Otwartość jest tutaj najważniejsza, ponieważ sceptycyzm blokuje postrzeganie pozazmysłowe u dzieci. Gdy ludzie przestaną myśleć szablonowo i otworzą się na nowe to sukces jest gwarantowany. Chociaż już teraz ruszyła lawina, której nie da się zatrzymać.
Jakie korzyści wynikają z postrzegania pozazmysłowego?
O korzyściach płynących z rozwijania postrzegania pozazmysłowego u dzieci moglibyśmy rozmawiać bardzo długo, więc po prostu odeślę czytelników do serii filmików ze mną na YouTube, na kanale Józefa Dąbrowskiego. Mnóstwo korzyści z tego płynących wpłynie na dorosłe życie obecnych dzieci i wtedy będzie widać tego ogromne skutki. Samym dzieciom sprawia to ogromną przyjemność, a także satysfakcję, iż potrafią coś, czego nie potrafią ich rodzice czy inni dorośli. Jest to więc pewna forma dowartościowania. Na Facebooku mamy grupę zamkniętą dla rodziców. Uzbieraliśmy tam już 2000 osób zainteresowanych tematem, można obejrzeć filmiki innych dzieci ćwiczących w domu i robiących ogromne postępy. Pokazują tam, że, sama nazwa grupy wskazuje – Świat Działa Inaczej. Ćwiczenie postrzegania pozazmysłowego rozwija u dzieci kreatywność, szybciej chłoną wiedzę, poprawia pamięć, umożliwia dostęp do informacji. Podam przykład, dziecko na matematyce może podać wynik działania w słupku, zanim w ogóle zacznie liczyć. Po prostu go zna, bo sięga po tę informację do świadomości globalnej. Rozwija się też między innymi prekognicja i telepatia. Dzieci sensytywne często nie są rozumiane przez rówieśników, a choćby rodzinę. Rozwijanie PP może uświadomić rodzicom, iż ich dziecko jest wyjątkowe, dlatego te zdolności trzeba rozwijać. Dzieci sensytywne są w stanie odczytać intencje innych ludzi, wiedzą kiedy ktoś kłamie, a choćby mają zdolności uzdrowicielskie. Dziadkowie i babcie mówią nam, iż traktują postrzeganie pozazmysłowe jako rozwijającą formę spędzania czasu z wnukami.
Jakie są plany Fundacji Remedium na najbliższą przyszłość?
Zamierzamy wyszkolić jak najwięcej instruktorów, którzy będą uczyć dzieci. Chcemy, żeby temat postrzegania pozazmysłowego wstrząsnął ludźmi i stał się powszechnie akceptowany. Ale mamy też w planach po bardzo udanych debiutach, kolejne wydarzenia, które nazwaliśmy Dzień Dziecka Remidium. Będziemy takie imprezy z mnóstwem atrakcji organizować, aby uświadomić społeczeństwu, iż postrzeganie pozazmysłowe może wszystkim dostarczyć wiele pożytku i radości.
Dziękujemy za rozmowę