Dziś gra 2-osobowa, w której będziemy budować wieże dla potworów :-)
Przydadzą się umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia,
plansze* z liczbami i potworami, 3 sześcienne kostki
oraz coś, co się da ustawiać w stos (np. klocki).
Każdy gracz otrzymuje planszę* oraz klocki.
Oryginalnie:
W swoim ruchu gracz rzuca trzema kostkami dla siebie.
Modyfikacja:
W każdej rundzie któryś z graczy rzuca trzema kostkami,
których wyniki będą używać obydwaj gracze.
Wykorzystując wszystkie wyrzucone liczby
oraz dodawanie i / lub odejmowanie
(w trudniejszej wersji także mnożenie i / lub dzielenie).
gracz / gracze próbuje otrzymać wynik, będący jedną z odkrytych liczb na jego planszy.
Wykluczone są liczby ujemne, liczby powyżej 18 oraz liczby zakryte już klockami.
Przykład ze zdjęcia:
Na planszach są już klocki, na kostkach wypadły liczby 5, 4, 2.
Można z nich otrzymać np. takie wyniki:
5 + 4 + 2 = 11
5 + 4 - 2 = 7
5 - 4 + 2 = 3
w trudniejszej wersji także:
5 x 4 - 2 = 18
5 x 4 : 2 = 10
5 + 4 x 2 = 13
5 x 2 + 4 = 14
5 x 2 - 4 = 6
Jeśli graczowi uda się otrzymać wynik,
będący jedną z odkrytych liczb na jego planszy, to stawia na tej liczbie klocek.
Jeśli to będzie ostatni klocek w kolumnie liczb pod potworem,
to z trzech klocków z tej kolumny gracz buduje wieżę,
ustawiając ją na potworze nad tą kolumną.
Wtedy odkrywają się liczby z tej kolumny.
Oryginalnie:
Zwycięzcą będzie gracz, który pierwszy zbuduje 3 wieże 3-piętrowe.
Modyfikacja:
Zwycięzcą będzie gracz, który pierwszy zbuduje 3 wieże 3-piętrowe
lub jedną wieżę 6-piętrową.
Pomysł gry pochodzi ze strony mathsticks
* Oryginalne zasady gry oraz plansze do pobrania
znajdują się tu: mathsticks - monster-maths
.
.