REKLAMA
Uczniowie z Ostrowa Wielkopolskiego chcą pomóc młodymJak opowiadają twórcy, "Akademic" umożliwiać ma tworzenie pewnego rodzaju profili użytkownika. Chodzi o to, aby jak najlepiej opisać swoje cechy osobowości, preferencje mieszkaniowe oraz nawyki. Wyszczególnione zostanie także to, jak bardzo towarzyska jest dana osoba oraz jak na co dzień dba o czystość. Tego typu dane nie tylko ułatwią innym użytkownikom poszukiwanie potencjalnego współlokatora lub najemcy mieszkania, ale także pozwolą uniknąć przykrych niespodzianek i konfliktów. Dopasowanie osób o zbliżonych preferencjach sprzyja harmonijnemu współdzieleniu przestrzeni mieszkalnej. A o to w końcu chodzi każdej osobie poszukującej miejsca do życia.
Materiał promocyjny
Jak powstawała aplikacja "Akademic"?Pomysł na aplikację narodził się w głowie Mateusza, który zauważył, iż problem ze znalezieniem lokum dotyka coraz większą liczbę studentów. Swoje zrobiły także strajki w Domu Studenckim "Jowita" w Poznaniu oraz w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. To był jasny znak, iż żacy potrzebują sprawnego rozwiązania. Stworzenie aplikacji nie było łatwe, jednak chłopcy mieli jasny podział zadań. Mateusz, jako lider, koordynował działania i zarządzał całym projektem. Mikołaj odpowiadał za grafikę, montaż oraz media społecznościowe. Piotr pracował nad prototypem i statystykami, a Jan zajmował się tworzeniem tekstów i skryptów pod prezentację. System pracy opierający się na zaufaniu do zespołu okazał się kluczem do sukcesu. Dzięki temu każdy z chłopców mógł bowiem skupić na tym, co wychodziło mu najlepiej.
Materiał promocyjny
Design Thinking, czyli jak dopasować aplikację do potrzeb młodych?Doskonaląc aplikację, zespół pracował z kolei metodą myślenia projektowego Design Thinking. To nic innego jak rozwiązywanie problemów lub tworzenie nowych produktów poprzez określenie prawdziwych potrzeb pojedynczego użytkownika. Właśnie to doświadczenie okazało się dla czwórki z Ostrowa Wielkopolskiego najcenniejsze. Dokładna analiza potrzeb grupy docelowej ujawniła wiele szczegółów, których początkowo zespół nie brał pod uwagę. Chodzi o takie kwestie jak np. różnica w podejściu do czystości lub harmonogramu dnia. Uwzględnienie tego typu danych pozwoliło jeszcze lepiej dopasować aplikacje do rzeczywistych potrzeb studentów. Ogromną rolę odegrali także mentorzy z firmy Samsung, którzy swoim doświadczeniem pozwolili jeszcze bardziej ulepszyć prototyp aplikacji "Akademic".
Materiał promocyjny
Zwycięstwo to dla wspaniałej czwórki z Ostrowa Wielkopolskiego ogromny sukces. Najtrudniejsze jednak przed nimi. Po zakończeniu Samsung Solve for Tomorrow zespół aktywnie rozwija aplikację i przygotowuje się do wprowadzenia jej na rynek. Kto wie, może już w przyszłym roku akademickim polscy studenci znajdą w ich aplikacji mieszkanie lub współlokatora?Tymczasem młodzi ludzie z całej Polski mają szansę powtórzyć osiągnięcie chłopaków. Jeszcze do 12 listopada b.r. można podsyłać zgłoszenia poprzez formularz do IV edycji programu Solve for Tomorrow.
Materiał promocyjny marki Samsung.