Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – kwiecień 2025

ppw.edu.pl 2 tygodni temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I ZDROWY JAK RYBA (31.03.2025 – 04.04.2025)

II MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY (07.04.2025 – 11.04.2025)

III WIELKANOCNY CZAS (14.04.2025 -18.04.2025)

IV EKOLOGIA NA CO DZIEŃ(22.04.2025 – 25.04.2025)

V KSIĄŻKA SKARBNICĄ WIEDZY (28.05.2025 – 2.05.2025)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I ZDROWY JAK RYBA(31.03.2025 – 04.04.2025)

  • dba o higienę oraz dostrzega zagrożenia wynikające z jej nieprzestrzegania;
  • formułuje wypowiedzi, przestrzega konsekwencji i zgodności czasu;
  • próbuje czytać proste wyrazy z poznanych liter;
  • wykazuje się aktywna postawą podczas zajęć: stawia pytania, udziela odpowiedzi, podąża za tokiem rozmowy;
  • porządkuje elementy historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo – skutkowym;
  • planuje kolejne etapy i czynności, adekwatnie wykorzystuje płaszczyznę lub przestrzeń;
  • tworzy i odczytuje szyfr według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków;
  • stosuje klasyfikację dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni;
  • przekłada regularności z jednej reprezentacji na drugą;
  • prowadzi obserwację, doświadczenia i eksperymenty zmierzające do dostrzegania skutków wykonywania czynności;
  • ustala równoliczność przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania;
  • porządkuje zbiory przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie;
  • stosuje cyfry od „0” do „9”, dostrzega znaczenie cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym;

II MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY (07.04.2025 – 11.04.2025)

  • współodczuwa emocje zwierząt domowych, wrażliwość na ich potrzeby;
  • interesuje się miejscami, w których żyją zwierzęta bezdomne;
  • wyraża empatyczny stosunek do zwierząt i wrażliwość na ich los;
  • wykazuje się znajomością i rozumieniem obowiązków członków rodziny w zakresie opieki nad zwierzętami;
  • prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom;
  • wzbogaca wiedzę na temat zwierząt domowych i hodowlanych;
  • dostrzega postęp techniczny w gospodarstwie rolnym;
  • porównuje długość przedmiotów „na oko” i przez przykładanie, używa określeń „dłuższy”, „krótszy”;
  • porządkuje przedmioty według długości wzrastającej lub malejącej;
  • rozumie znaczenie miar w życiu człowieka;
  • rozumie, iż wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia;
  • dostrzega znaczenie cyfr i numeracji w życiu człowieka;
  • zna i stosuje zapis cyfrowy od „0” do „10”;

III WIELKANOCNY CZAS (14.04.2025 – 18.04.2025)

  • kształtuje poczucie przynależności do rodziny, narodu poprzez obchodzone tradycje i zwyczaje;
  • doskonali umiejętność liczenia na miarę swoich możliwości;
  • wzbogaca słownik czynny i bierny związany z tematyką świąteczną;
  • doskonali umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami;
  • rozwija zainteresowania literą „j’ J”, bierze udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter;
  • doskonali analizę i syntezę sylabową wyrazów;
  • rozwija zainteresowania tradycjami wielkanocnymi;
  • doskonali sprawność manualną wykonując różne prace w tym upominek świąteczny dla rodziny;

IV EKOLOGIA NA CO DZIEŃ (24.03.2025 – 28.03.2025)

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i plastyczne z wykorzystaniem surowców wtórnych;
  • prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzoną krzywdę zwierzętom;
  • kształtuje prawidłowa reakcję na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów;
  • podejmuje działania chroniące zasoby przyrodnicze np. segregacja odpadów, oszczędzanie wody;
  • dostrzega wpływ działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszcenie powietrza, wody, gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spacerów, filmów edukacyjnych;
  • czyta symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu;
  • doskonali kompetencje i intuicję matematyczną (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości);
  • eksperymentuje z dźwiękiem i rytmem, tworzy własne instrumenty muzyczne;
  • zapoznaje się ze znakiem graficznym liter „g, G”, uczestniczy w procesie alfabetyzacji;

V KSIĄŻKA SKARBNICĄ WIEDZY (28.04.2025 – 2.05.2025)

  • przyjmuje prawidłową postawę ciała podczas prac stolikowych i ćwiczeń fizycznych;
  • odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości;
  • wypowiada się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstw czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym;
  • szuka rymów i tworzy krótkie rymowanki, wyliczanki;
  • zna proces powstawania książek oraz dzieli książki na dostępne kategorie;
  • szanuje książki i odkłada je na miejsce po przeczytaniu;
  • zna bibliotekę i przestrzega zasady w niej obowiązujące;
  • rozróżnia kierunki w przestrzeni;
  • wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą;
  • rozpoznaje i nazywa poznane litery;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Czysty świat”

1) Oj, bałagan wszędzie wielki

leżą puszki i butelki.

Tu torebka, tam pudełka

i papierki po cukierkach !

Ref: Niechaj zniknie każdy śmieć.

My porządek chcemy mieć !

2) Puste puszki i butelki,

kapsle, skórki i papierki.

Wszystkie śmieci sprzątnąć pora,

hop do kosza, hop do wora !

Ref: Niechaj zniknie każdy śmieć.

My porządek chcemy mieć !

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina

Cukrowy baranek Ma złociste różki.

Pilnuje pisanek na łące z rzeżuszki.

A gdy nikt nie patrzy, chorągiewką buja

i cichutko meczy święte „Alleluja”…

Idź do oryginalnego materiału