TEMATY KOMPLEKSOWE:
I ZDROWY JAK RYBA (31.03.2025 – 04.04.2025)
II MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY (07.04.2025 – 11.04.2025)
III WIELKANOCNY CZAS (14.04.2025 -18.04.2025)
IV EKOLOGIA NA CO DZIEŃ(22.04.2025 – 25.04.2025)
V KSIĄŻKA SKARBNICĄ WIEDZY (28.05.2025 – 2.05.2025)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I ZDROWY JAK RYBA(31.03.2025 – 04.04.2025)
- dba o higienę oraz dostrzega zagrożenia wynikające z jej nieprzestrzegania;
- formułuje wypowiedzi, przestrzega konsekwencji i zgodności czasu;
- próbuje czytać proste wyrazy z poznanych liter;
- wykazuje się aktywna postawą podczas zajęć: stawia pytania, udziela odpowiedzi, podąża za tokiem rozmowy;
- porządkuje elementy historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo – skutkowym;
- planuje kolejne etapy i czynności, adekwatnie wykorzystuje płaszczyznę lub przestrzeń;
- tworzy i odczytuje szyfr według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków;
- stosuje klasyfikację dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni;
- przekłada regularności z jednej reprezentacji na drugą;
- prowadzi obserwację, doświadczenia i eksperymenty zmierzające do dostrzegania skutków wykonywania czynności;
- ustala równoliczność przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania;
- porządkuje zbiory przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie;
- stosuje cyfry od „0” do „9”, dostrzega znaczenie cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym;
II MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY (07.04.2025 – 11.04.2025)
- współodczuwa emocje zwierząt domowych, wrażliwość na ich potrzeby;
- interesuje się miejscami, w których żyją zwierzęta bezdomne;
- wyraża empatyczny stosunek do zwierząt i wrażliwość na ich los;
- wykazuje się znajomością i rozumieniem obowiązków członków rodziny w zakresie opieki nad zwierzętami;
- prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom;
- wzbogaca wiedzę na temat zwierząt domowych i hodowlanych;
- dostrzega postęp techniczny w gospodarstwie rolnym;
- porównuje długość przedmiotów „na oko” i przez przykładanie, używa określeń „dłuższy”, „krótszy”;
- porządkuje przedmioty według długości wzrastającej lub malejącej;
- rozumie znaczenie miar w życiu człowieka;
- rozumie, iż wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia;
- dostrzega znaczenie cyfr i numeracji w życiu człowieka;
- zna i stosuje zapis cyfrowy od „0” do „10”;
III WIELKANOCNY CZAS (14.04.2025 – 18.04.2025)
- kształtuje poczucie przynależności do rodziny, narodu poprzez obchodzone tradycje i zwyczaje;
- doskonali umiejętność liczenia na miarę swoich możliwości;
- wzbogaca słownik czynny i bierny związany z tematyką świąteczną;
- doskonali umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- rozwija zainteresowania literą „j’ J”, bierze udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter;
- doskonali analizę i syntezę sylabową wyrazów;
- rozwija zainteresowania tradycjami wielkanocnymi;
- doskonali sprawność manualną wykonując różne prace w tym upominek świąteczny dla rodziny;
IV EKOLOGIA NA CO DZIEŃ (24.03.2025 – 28.03.2025)
- inicjuje zabawy konstrukcyjne i plastyczne z wykorzystaniem surowców wtórnych;
- prawidłowo reaguje na zauważone zagrożenia lub wyrządzoną krzywdę zwierzętom;
- kształtuje prawidłowa reakcję na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów;
- podejmuje działania chroniące zasoby przyrodnicze np. segregacja odpadów, oszczędzanie wody;
- dostrzega wpływ działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszcenie powietrza, wody, gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spacerów, filmów edukacyjnych;
- czyta symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu;
- doskonali kompetencje i intuicję matematyczną (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości);
- eksperymentuje z dźwiękiem i rytmem, tworzy własne instrumenty muzyczne;
- zapoznaje się ze znakiem graficznym liter „g, G”, uczestniczy w procesie alfabetyzacji;
V KSIĄŻKA SKARBNICĄ WIEDZY (28.04.2025 – 2.05.2025)
- przyjmuje prawidłową postawę ciała podczas prac stolikowych i ćwiczeń fizycznych;
- odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości;
- wypowiada się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstw czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym;
- szuka rymów i tworzy krótkie rymowanki, wyliczanki;
- zna proces powstawania książek oraz dzieli książki na dostępne kategorie;
- szanuje książki i odkłada je na miejsce po przeczytaniu;
- zna bibliotekę i przestrzega zasady w niej obowiązujące;
- rozróżnia kierunki w przestrzeni;
- wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą;
- rozpoznaje i nazywa poznane litery;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Czysty świat”
1) Oj, bałagan wszędzie wielki
leżą puszki i butelki.
Tu torebka, tam pudełka
i papierki po cukierkach !
Ref: Niechaj zniknie każdy śmieć.
My porządek chcemy mieć !
2) Puste puszki i butelki,
kapsle, skórki i papierki.
Wszystkie śmieci sprzątnąć pora,
hop do kosza, hop do wora !
Ref: Niechaj zniknie każdy śmieć.
My porządek chcemy mieć !
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina
Cukrowy baranek Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy, chorągiewką buja
i cichutko meczy święte „Alleluja”…