TEMATY KOMPLEKSOWE:
I POLSKA NASZYM DOMEM (04.11.2024 – 8.11.2024)
II DESZCZOWA MUZYKA (12.11.2024 – 15.11.2024)
III W ŚWIECIE EMOCJI (18.11.2024 – 22.11.2024)
IV W ŚWIECIE TEATRU (25.11.2024 – 29.11.2024)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I POLSKA NASZYM DOMEM (04.11.2024 – 8.11.2024)
- dostrzega różnorodność obiektów i krajobrazów Polski;
- kształtuje świadomość narodową i poczucie dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki;
- angażuje się w przygotowanie kącika patriotycznego przy okazji święta narodowego;
- kształtuje podstawową orientację na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek;
- rozpoznaje flagę, godło i barwy narodowe;
- wykonuje prace plastyczną odzwierciedlającą barwy narodowe;
- słucha i podejmuje próbę zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem adekwatnej postawy ciała, świadomości sytuacji, w których jest grany hymn państwowy;
- rozumie konieczność szanowania symboli narodowych;
- posługuje się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia ale i z punktu widzenia innej osoby;
- rozumie i posługuje się symbolami graficznymi oznaczającymi kierunek;
II DESZCZOWA MUZYKA (12.11.2024 – 15.11.2024)
- aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych;
- maluje palcami rozwijając swoja sprawność manualną;
- współdziała z rówieśnikami podczas zabaw i wykonywania zadań;
- rozumie, jak działa termometr ;
- rozpoznaje i rozróżnia dźwięki wody;
- przelicza i porównuje symbole pogodowe;
- tworzy zbiory;
- wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
- rozpoznaje rodzaje deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza);
- poznaje obraz graficzny głoski „K, k”;
- rozumie adekwatności wody, jej stany skupienia podczas doświadczeń;
- poznaje obraz graficzny liczby „5”;
- rozumie obieg wody w przyrodzie;
- tworzy wymyślone postacie;
III W ŚWIECIE EMOCJI(18.11.2024 – 22.11.2024)
- improwizuje ruchem do muzyki;
- ilustruje zdarzenia, pojęcia i zjawiska oraz wyraża emocje poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną i muzyczną;
- wykazuje otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji, uczy się alternatywnych sposobów komunikacji;
- doskonali umiejętność posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji;
- wyraża swoje emocje i rozumienie świata dzięki komunikatów werbalnych i pozawerbalnych (tańca, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych);
- przelicza i klasyfikuje ze względu na rozmiar;
- uczestniczy w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter „U, u”;
IV W ŚWIECIE TEATRU (25.11.2024 – 29.11.2024)
- odpowiednio kształtuje chwyt dłoni;
- wczuwa się w emocje innych osób, a także postaci literackich;
- wciela się w rolę aktora, wykorzystuje komunikaty werbalne i niewerbalne;
- współpracuje z dziećmi podczas gier;
- poszerza aktywność twórczą przez tworzenie scenerii, pacynek;
- rozwija wiedze o teatrze;
- poznaje obraz graficzny litery „Y”;
- poszerza umiejętności językowe;
- wciela się w role, wzbogaca swoje przeżycia w związku z odgrywanymi scenkami;
- rozwija pamięć i myślenie dzięki zabawom;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Pan Listopad”
- Pan listopad gra na basie dylu dylu bum
Na jesiennym graniu zna się
Trawką dotknął strun
Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz gdy chcesz
- Pan listopad gra na bębnie bara bara bam
Z deszczem kółka, równo pięknie koncert daje nam
Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz…
- Pan listopad gra na flecie fiju, fiju, fiu
Z liści złotych ma berecik a kubraczek z nut
Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Parasole dwa”
Na ulicy pod drzewami parasole dwa.
Pod tym dużym idzie mama, pod tym małym ja.
Idę z mamą, idę słucham, mama słucha też,
jak z drzewami o czymś szepcze rozgadany deszcz.
Szepcze cicho, to znów głośniej w rytmie dzwoni, gra
i wesoło stuka, puka, w parasole dwa.