Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – listopad 2024

ppw.edu.pl 3 tygodni temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I POLSKA NASZYM DOMEM (04.11.2024 – 8.11.2024)

II DESZCZOWA MUZYKA (12.11.2024 – 15.11.2024)

III W ŚWIECIE EMOCJI (18.11.2024 – 22.11.2024)

IV W ŚWIECIE TEATRU (25.11.2024 – 29.11.2024)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I POLSKA NASZYM DOMEM (04.11.2024 – 8.11.2024)

  • dostrzega różnorodność obiektów i krajobrazów Polski;
  • kształtuje świadomość narodową i poczucie dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki;
  • angażuje się w przygotowanie kącika patriotycznego przy okazji święta narodowego;
  • kształtuje podstawową orientację na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek;
  • rozpoznaje flagę, godło i barwy narodowe;
  • wykonuje prace plastyczną odzwierciedlającą barwy narodowe;
  • słucha i podejmuje próbę zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem adekwatnej postawy ciała, świadomości sytuacji, w których jest grany hymn państwowy;
  • rozumie konieczność szanowania symboli narodowych;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia ale i z punktu widzenia innej osoby;
  • rozumie i posługuje się symbolami graficznymi oznaczającymi kierunek;

II DESZCZOWA MUZYKA (12.11.2024 – 15.11.2024)

  • aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych;
  • maluje palcami rozwijając swoja sprawność manualną;
  • współdziała z rówieśnikami podczas zabaw i wykonywania zadań;
  • rozumie, jak działa termometr ;
  • rozpoznaje i rozróżnia dźwięki wody;
  • przelicza i porównuje symbole pogodowe;
  • tworzy zbiory;
  • wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
  • rozpoznaje rodzaje deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza);
  • poznaje obraz graficzny głoski „K, k”;
  • rozumie adekwatności wody, jej stany skupienia podczas doświadczeń;
  • poznaje obraz graficzny liczby „5”;
  • rozumie obieg wody w przyrodzie;
  • tworzy wymyślone postacie;

III W ŚWIECIE EMOCJI(18.11.2024 – 22.11.2024)

  • improwizuje ruchem do muzyki;
  • ilustruje zdarzenia, pojęcia i zjawiska oraz wyraża emocje poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną i muzyczną;
  • wykazuje otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji, uczy się alternatywnych sposobów komunikacji;
  • doskonali umiejętność posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji;
  • wyraża swoje emocje i rozumienie świata dzięki komunikatów werbalnych i pozawerbalnych (tańca, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych);
  • przelicza i klasyfikuje ze względu na rozmiar;
  • uczestniczy w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter „U, u”;

IV W ŚWIECIE TEATRU (25.11.2024 – 29.11.2024)

  • odpowiednio kształtuje chwyt dłoni;
  • wczuwa się w emocje innych osób, a także postaci literackich;
  • wciela się w rolę aktora, wykorzystuje komunikaty werbalne i niewerbalne;
  • współpracuje z dziećmi podczas gier;
  • poszerza aktywność twórczą przez tworzenie scenerii, pacynek;
  • rozwija wiedze o teatrze;
  • poznaje obraz graficzny litery „Y”;
  • poszerza umiejętności językowe;
  • wciela się w role, wzbogaca swoje przeżycia w związku z odgrywanymi scenkami;
  • rozwija pamięć i myślenie dzięki zabawom;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Pan Listopad”

  1. Pan listopad gra na basie dylu dylu bum
    Na jesiennym graniu zna się
    Trawką dotknął strun

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz gdy chcesz

  1. Pan listopad gra na bębnie bara bara bam
    Z deszczem kółka, równo pięknie koncert daje nam

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz…

  1. Pan listopad gra na flecie fiju, fiju, fiu
    Z liści złotych ma berecik a kubraczek z nut

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Parasole dwa”

Na ulicy pod drzewami parasole dwa.

Pod tym dużym idzie mama, pod tym małym ja.
Idę z mamą, idę słucham, mama słucha też,

jak z drzewami o czymś szepcze rozgadany deszcz.
Szepcze cicho, to znów głośniej w rytmie dzwoni, gra

i wesoło stuka, puka, w parasole dwa.

Idź do oryginalnego materiału