TEMATY KOMPLEKSOWE LUTY:
I ZIMOWE ZABAWY (03.02.2025 – 07.02.2025)
II KAŻDY POTRZEBUJE MIŁOŚCI (10.02.2025 – 14.02.2025)
III/IV FERIE ZIMOWE
Tydzień I ZIMOWE ZABAWY (03.02.2025 – 07.02.2025)
- kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
- zachęcenie do aktywności fizycznej bez względu na porę roku, poznanie nazw ubrań zimowych, rozwijanie umiejętności dostosowanie ubioru do pogody, wdrażanie do samodzielnego ubierania się przed wyjściem na dwór
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznawanie adekwatności śniegu i opisywanie ich dzięki przymiotników, wyrażanie emocji w zabawach muzyczno-ruchowych
- doskonalenie techniki malowania farbami akwarelowymi, uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu, poznanie życia ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, nauka współpracy w zespole
Tydzień II KAŻDY POTRZEBUJE MIŁOŚCI (10.02.2025 – 14.02.2025)
- rozumienie znaczenia słowa miłość, umiejętność wyrażania pozytywnych uczuć, używanie miłych słów i gestów w stosunku do ludzi i zwierząt
- poznanie znaczenia wyrażenia: serce na dłoni, kształtowanie umiejętności wyrażania życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych dzieci, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie
- rozwijanie umiejętności układania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, aktywizowanie dzieci do logicznego myślenia
- zwrócenie uwagi na okazywanie miłości przez zwierzęta, umiejętność obserwacji sygnałów zwierzęcej miłości, stymulowanie dostrzegania piękna świata zwierzęcego
- rozwijanie zainteresowania tematem walentynek, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich uczuć w zabawie plastycznej, wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw
„Słoniowa piosenka”
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Czy możesz uwierzyć, iż jest takie zwierzę,
Co wielkie jest prawie jak dom?
Ma uszy olbrzymie.
A jak mu na imię?
To zwierzę nazywa się słoń.
Ref.: Słoniową piosenkę na trąbie gra.
Słoniową piosenkę, tra, la, la, la. (×2)
W gorącej Afryce słoniowe ma życie
I wzdycha: Ach, co to za los!
Gdy katar mnie złamie,
To kicham i sapię,
Bo trąba słoniowa to nos.
Ref.: Słoniową piosenkę