Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze – styczeń 2025

ppw.edu.pl 4 tygodni temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I NOWY ROK (02.01.2025 – 10.01.2025)

II ZIMOWE SZALEŃSTWO (13.01.2025 – 17.01.2024)

III BABCIA I DZIADEK TO SKARB (20.01.2025 -24.01.2025)

IV KOSMICZNE PODRÓŻE (27.01.2025 – 31.01.2025)

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:

I NOWY ROK (02.01.2025 – 10.01.2025)

  • wykonuje ćwiczenia na czas;
  • usprawnia aparat artykulacyjny;
  • ćwiczy percepcję wzrokowo – ruchowa podczas zabaw w grupie;
  • rozpoznaje różne emocje;
  • współpracuje z rówieśnikami;
  • poszerza wiedzę na temat rodzajów zegarków;
  • określa czynności wykonywane w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem;
  • rozmawia na temat czasu, rozumie, iż nie można go zatrzymać ani cofnąć;
  • rozumie pojęcia: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”;
  • utrwala nazwy pór roku;
  • poznaje nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności;

II ZIMOWE SZALEŃSTWO (13.01.2025 – 17.01.2025)

  • doskonali umiejętność posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji;
  • dostrzega związek przyczynowo – skutkowy, schematy podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających adekwatności materiałów;
  • coraz skuteczniej kontroluje poprawność własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym;
  • wzbogaca umiejętność opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji;
  • szuka rymów i tworzy krótkie rymowanki;
  • wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią;
  • doskonali umiejętność wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji;
  • porównuje długości, używa określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzi do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości;

III BABCIA I DZIADEK TO SKARB (20.01.2025 – 24.01.2025)

  • zna i rozumie obowiązki wszystkich członków rodziny i konieczność ich wypełniania;
  • wykazuje zainteresowanie historią własnej rodziny;
  • dostrzega wyjątkowość własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji;
  • wykorzystuje zjawiska fizyczne do zabaw konstrukcyjnych;
  • utrwala kształt liter przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe;
  • poznaje litery drukowane – małe i wielkie, uczestniczy w procesie alfabetyzacji, wykazuje motywację i zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter;
  • dostrzega, iż wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia;

IV KOSMICZNE PODRÓŻE (27.01.2025 – 31.01.2025)

  • wykazuje wytrwałość w kończeniu podjętych działań i motywację;
  • dokonuje analizy i syntezy prostych słów;
  • odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości;
  • dokonuje pomiaru odległości, szacowanie odległości;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punku widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”;
  • doskonali umiejętność szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze,
  • doskonali umiejętność posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzega ich znaczenie;
  • interesuje się literą „p”;

POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:

„Babciu i dziadku, dziękuję”

Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie,

Jak ważni są moi dziadkowie.

Niech świat z nami już świętuje,

Babciu i dziadku, dziękuję!

Babcia ma zawsze serce na dłoni,

Babcia me wszystkie smutki przegoni.

Babcia bajeczki czyta z radością,

Nasz wspólny czas wypełnia miłością.

Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie…

Dziadek zabiera mnie na spacery,

Dziadek jest dobry i bardzo szczery.

Dziadek wciąż spełnia moje marzenia,

Nasz wspólny czas me życie odmienia.

Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie…

UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:

„Karnawał”

Już karnawał włożył maskę

Drzwi otworzył z hukiem , trzaskiem;

Wpadł jak wicher do pokoju

W czym? W karnawałowym stroju

Cześć! Przyszedłem w odwiedziny;

Mam wstążeczki i cekiny,

Nut wesołych dwie kieszenie

i do tańca zaproszenie!!!

Idź do oryginalnego materiału