TEMATY KOMPLEKSOWE:
I NOWY ROK (02.01.2025 – 10.01.2025)
II ZIMOWE SZALEŃSTWO (13.01.2025 – 17.01.2024)
III BABCIA I DZIADEK TO SKARB (20.01.2025 -24.01.2025)
IV KOSMICZNE PODRÓŻE (27.01.2025 – 31.01.2025)
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA:
I NOWY ROK (02.01.2025 – 10.01.2025)
- wykonuje ćwiczenia na czas;
- usprawnia aparat artykulacyjny;
- ćwiczy percepcję wzrokowo – ruchowa podczas zabaw w grupie;
- rozpoznaje różne emocje;
- współpracuje z rówieśnikami;
- poszerza wiedzę na temat rodzajów zegarków;
- określa czynności wykonywane w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem;
- rozmawia na temat czasu, rozumie, iż nie można go zatrzymać ani cofnąć;
- rozumie pojęcia: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”;
- utrwala nazwy pór roku;
- poznaje nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności;
II ZIMOWE SZALEŃSTWO (13.01.2025 – 17.01.2025)
- doskonali umiejętność posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji;
- dostrzega związek przyczynowo – skutkowy, schematy podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających adekwatności materiałów;
- coraz skuteczniej kontroluje poprawność własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym;
- wzbogaca umiejętność opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji;
- szuka rymów i tworzy krótkie rymowanki;
- wykonuje prace plastyczne inspirowane literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią;
- doskonali umiejętność wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji;
- porównuje długości, używa określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzi do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości;
III BABCIA I DZIADEK TO SKARB (20.01.2025 – 24.01.2025)
- zna i rozumie obowiązki wszystkich członków rodziny i konieczność ich wypełniania;
- wykazuje zainteresowanie historią własnej rodziny;
- dostrzega wyjątkowość własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji;
- wykorzystuje zjawiska fizyczne do zabaw konstrukcyjnych;
- utrwala kształt liter przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe;
- poznaje litery drukowane – małe i wielkie, uczestniczy w procesie alfabetyzacji, wykazuje motywację i zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter;
- dostrzega, iż wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia;
IV KOSMICZNE PODRÓŻE (27.01.2025 – 31.01.2025)
- wykazuje wytrwałość w kończeniu podjętych działań i motywację;
- dokonuje analizy i syntezy prostych słów;
- odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości;
- dokonuje pomiaru odległości, szacowanie odległości;
- posługuje się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punku widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”;
- doskonali umiejętność szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze,
- doskonali umiejętność posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzega ich znaczenie;
- interesuje się literą „p”;
POZNAJEMY NASTĘPUJĄCĄ PIOSENKĘ:
„Babciu i dziadku, dziękuję”
Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie,
Jak ważni są moi dziadkowie.
Niech świat z nami już świętuje,
Babciu i dziadku, dziękuję!
Babcia ma zawsze serce na dłoni,
Babcia me wszystkie smutki przegoni.
Babcia bajeczki czyta z radością,
Nasz wspólny czas wypełnia miłością.
Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie…
Dziadek zabiera mnie na spacery,
Dziadek jest dobry i bardzo szczery.
Dziadek wciąż spełnia moje marzenia,
Nasz wspólny czas me życie odmienia.
Ref.: Niech się dzisiaj każdy dowie…
UCZYMY SIĘ TEŻ WIERSZYKA:
„Karnawał”
Już karnawał włożył maskę
Drzwi otworzył z hukiem , trzaskiem;
Wpadł jak wicher do pokoju
W czym? W karnawałowym stroju
Cześć! Przyszedłem w odwiedziny;
Mam wstążeczki i cekiny,
Nut wesołych dwie kieszenie
i do tańca zaproszenie!!!