TEMATY KOMPLEKSOWE:
I. NOWY ROK (02.01.- 10.01.2025r.)
II. BALE W KARNAWALE (13.01.-17.01.2025r.)
III. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA (20.01.-24.01.2025r.)
IV. ZIMOWA OLIMPIADA (27.01.-31.01.2025r.)
Tydzień 1. Nowy rok
Dziecko:
- poznaje różne modele zegarów;
- poszerza słownik bierny i czynny;
- poznaje sposoby mierzenia czasu;
- uczy się odczytywania pełnych godzin na zegarze tradycyjnym;
- utrwala nazwy i następstwa dni tygodnia;
- utrwala nazwy miesięcy;
- utrwala wiedzę na temat pór roku;
- poznaje litery w, W- drukowaną i pisaną;
- ćwiczy analizę i syntezę wzrokową i słuchową;
- rozwija sprawność grafomotoryczną;
- rozwija motorykę małą i dużą;
- rozwija wyobraźnię twórczą;
- doskonali grę na instrumentach perkusyjnych;
- doskonali umiejętność współpracy podczas wykonywania zadań;
Tydzień 2. Bale w karnawale
Dziecko:
- doskonali umiejętności językowe i komunikacyjne;
- rozwija umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
- poznaje litery ł, Ł- drukowaną i pisaną;
- rozwija kompetencje społeczno- emocjonalne;
- ćwiczy motorykę małą i dużą;
- rozwija ekspresję ruchową, plastyczną i językową;
- doskonali poczucie rytmu;
Tydzień 3. Święto babci i dziadka
Dziecko:
- poszerza wiedzę o swojej rodzinie;
- buduje więzi z babciami i dziadkami;
- rozpoznaje i nazywa emocje;
- poszerza wiedzę na temat współczesnych i dawnych zawodów;
- poznaje litery z, Z- drukowaną i pisaną;
- kształtuje pojęcie liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; wprowadzenie cyfry 5;
- rozwija ekspresję plastyczną;
- ćwiczy sprawność ruchową;
- rozwijanie wyobraźni przestrzenno- ruchowej;
- przygotowuje prezenty dla dziadków;
Tydzień 4. Zimowa olimpiada
Dziecko:
- poszerza wiedzę na temat igrzysk olimpijskich;
- poznaje symbole olimpijskie (koła olimpijskie, flaga olimpijska);
- poznaje nazwy sportów zimowych oraz wykorzystywanym w nich sprzętem sportowym;
- poznaje litery k, K- drukowaną i pisaną;
- rozpoznaje i nazywa emocje oraz radzi sobie z trudnymi emocjami;
- doświadcza współpracy i współzawodnictwa;
- poznaje pracę ratownika górskiego;
- poszerza wiadomości o Tatrach;
- koduje i dekoduje informacje- praca z mapą, globusem;
- kształtuje pojęcie liczby 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; poznanie cyfry 6;
- rozwija sprawność manualną;
- rozwija kreatywność;
W STYCZNIU NAUCZYMY SIĘ WIERSZY I PIOSENEK NA PRZEDSTAWIENIE Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA.