TEMATY KOMPLEKSOWE KWIECIEŃ:
I Cztery żywioły! (31.O3.2025 – 04.04.2025)
II W teatrze i kinie (07.04.2025 – 11.04.2025)
III Z kurnika do koszyka (14.04.2025 – 18.04.2025)
IV Jem zdrowo (21.04.2025 – 25.04.2025)
V Odpowiedzialni za planetę (28.04 – 02.05.2025)
Tydzień I – Cztery żywioły! (31.O3.2025 – 04.04.2025)
- utrwalenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, poszerzanie słownictwa, rozwijanie aparatu mowy, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie świadomości, iż zwierzęta mają zdolność odczuwania,
- wzbogacenie wiedzy na temat wody, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie aparatu mowy oraz postawy badacza,
- zapoznanie z darami ziemi, rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, liczenia oraz dodawania, rozwijanie aparatu mowy, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem,
- wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości przedmiotów, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, rozwijanie postawy ostrożności w kontakcie z ogniem,
- wzbogacenie wiedzy na temat powietrza, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, logicznego myślenia oraz kodowania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką.
Tydzień II – W teatrze i kinie (07.04.2025 – 11.04.2025)
- zapoznanie z pojęciem trema, rozwijanie umiejętności teatralnych oraz ekspresji twórczej ruchowej i konstrukcyjnej, kształtowanie kulturalnego zachowania w miejscach publicznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji,
- wzbogacenie wiedzy na temat rekwizytów wykorzystywanych w teatrze, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie,
- poznanie prostokąta oraz jego własności, utrwalenie nazw figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności pracy w grupie i czekania na swoją kolej,
- wzbogacenie wiedzy na temat psów, utrwalenie pojęcia zwierzęta rodzime i egzotyczne, rozwijania umiejętności przeliczania, doskonalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt,
- poznanie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie ekspresji muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych, czerpanie euforii z obcowania ze sztuką, czerpanie euforii ze wspólnej zabawy.
Tydzień III – Z kurnika do koszyka (14.04.2025 – 18.04.2025)
- zapoznanie z pojęciami pisanka, kraszanka, zapoznanie z tradycją malowania pisanek, doskonalenie znajomości figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności manualnych, kultywowanie świątecznych tradycji,
- wzbogacenie wiedzy na temat świątecznych zwyczajów, zapoznanie z pojęciem święconka, rozwijanie umiejętności nazywania kolorów w języku angielskim, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej, kultywowanie świątecznych tradycji
- zapoznanie z odgłosami wiejskich zwierząt, wzbogacenie wiedzy na temat pracy rolnika, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, dodawania i odejmowania oraz porównywania długości przedmiotów, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta,
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej i dokonywanie pomiarów, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków, zapoznanie z nazwami potomstwa zwierząt wiejskich, rozwijanie postawy badacza i ciekawości wobec świata przyrody,
- nauka układu tanecznego do piosenki tematycznej, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie samodzielności i cierpliwości podczas pracy.
Tydzień IV – Jem zdrowo (21.04.2025 – 25.04.2025)
- utrwalenie nazw warzyw i owoców, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej,
- zapoznanie z nazwami sklepu, restauracji, kawiarni w języku angielskim, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji produktów na owoce i warzywa, rozwijanie zdrowych nawyków żywieniowych,
- zapoznanie ze skutkami nadmiernego spożywania słodyczy, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbioru, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,
- wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, doskonalenie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Tydzień IV – Odpowiedzialni za planetę (28.04 – 02.05.2025)
- poznanie znaczenia słowa planeta, rozwijanie poczucia konieczności wyrzucania i segregowania śmieci, uczenie się cierpliwości,
- wzbogacanie wiadomości na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza, doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby, kształtowanie swobodnej wypowiedzi na forum grupy,
- uświadamianie znaczenia segregacji odpadów, rozwijanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, zachęcanie do podejmowania decyzji,
- poznanie znaczenia wody w życiu człowieka, nabywanie umiejętności dbania o oszczędzanie wody, odczuwanie poczucia sprawstwa,
- zdobywanie nowych doświadczeń w zabawie, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy otwartości, pobudzanie i wzmacnianie ciekawości dziecka
„Na Wielkanoc”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Na Wielkanoc
każdy zając
maluje pisanki.
A po bazie
biegnie razem
z cukrowym barankiem,
la, la, la, la, la, la, z cukrowym barankiem (×2)
Ma kurczątko
ze święconką
pleciony koszyczek.
A ja wszystkim
moim bliskim
wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę.