Zamierzenia na miesiąc luty – Wiewiórki

pr9.pl 1 miesiąc temu

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
LUTY – WIEWIÓRKI
Wszystko jest muzyką
• poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej,
kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę, utrwalenie zasad komunikacji, budowanie
postawy zaufania wobec innych ludzi
• wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie
znajomości nazw instrumentów, kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się,
rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, uświadomienie wartości wynikających z obcowania
z muzyką klasyczną, uczestnictwem w koncertach
• doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności
deszyfrowania kodów, rozwijanie wrażliwości dotykowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w
parach poznawanie nowej piosenki, utrwalanie znajomości nazw emocji, kształtowanie
umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką, rozwijanie
kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką, rozwijanie
szacunku do odrębnego sposobu przeżywania emocji przez poszczególne osoby
Pod ziemią, pod wodą
• poznanie wieloznaczności słowa skarb, doskonalenie umiejętności wyrażania słowami myśli i
uczuć, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, doskonalenie motoryki małej,
wdrażanie do dostrzegania wartości niematerialnych w życiu człowieka
• zapoznanie z formami życia pod wodą, wprowadzenie pojęć określających zbiorniki wodne
(staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok), rozwijanie ciekawości i aktywności
poznawczej, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, doskonalenie aparatu mowy,
zachęcanie dzieci do integracji w grupie
• poznanie znaczenia słowa kopalnia, utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,
podejmowanie własnej aktywności poznawczej, doskonalenie umiejętności przeliczania,
porównywania, rozwijanie szacunku do pracy innych ludzi
• poznanie dźwięków Ziemi, kształtowanie umiejętności określania głośności dźwięków
związanych z żywiołami, ćwiczenie koordynacji ruchowej, kooperacja w grupie, ćwiczenie
oddechu, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
• poznawanie pojęć wulkan, lawa, utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, rozwijanie
ciekawości poznawczej poprzez aktywne uczestnictwo w eksperymentach, rozwijanie
zainteresowania światem przyrody, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy
W kosmosie
• poszerzanie wiedzy na temat Ziemi, kosmosu, następstwa czasu, kształtowanie postawy
otwartej na działanie, budowanie poczucia własnej tożsamości
• wzbogacanie słownictwa czynnego o nazwy związane z kosmosem, utrwalenie znajomości
znaczenia pojęć kosmos, Układ Słoneczny, planety, rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji
od rzeczywistości, rozwijanie zainteresowania naukami przyrodniczymi, czerpanie satysfakcji
ze wspólnego wykonania pracy plastycznej
• utrwalenie wiedzy na temat pojazdów kosmicznych, kształtowanie umiejętności
porównywania liczebności zbiorów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, wyobraźni
• poznanie nowej piosenki, utrwalenie znajomości nazw ciał niebieskich, kształtowanie
kreatywności, ćwiczenie umiejętności określania kierunków w przestrzeni, rozbudzanie
wyobraźni, wdrażanie do zgodnej pracy w grupie
• kształtowanie umiejętności odróżniania rzeczywistości od fikcji, rozwijanie kreatywności i
wyobraźni, budowanie postawy otwartości w stosunku do innych osób, miejsc
Prehistoryczny świat
• poznanie pojęć muzeum, historia, wdrażanie do adekwatnego zachowywania się w muzeum,
kształtowanie postawy szacunku wobec przeszłości, uświadomienie wartości wspomnień,
historii, pamiątek przeszłości w określaniu tożsamości jednostki
• poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, wzbogacenie słownictwa czynnego,
rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy szacunku wobec pracy i
różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury
• poznanie i utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozumienie pojęć: mięsożerny,
roślinożerny, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów, doskonalenie
umiejętności przeliczania i porównywania liczebności
• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat i odpowiadania
na pytania, utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozwijanie umiejętności poruszania się
w rytm muzyki
• utrwalenie wiedzy o świecie prehistorycznym oraz znajomości nazw zawodów związanych z
jego poznawaniem


“W układzie słonecznym”


W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale


Merkury, to ja!
Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę, brrr


Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie


Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od Słońca
Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij się ochłodzić

Idź do oryginalnego materiału