ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

pr9.pl 4 tygodni temu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ DLA GRUPY II

Nadchodzi nowy rok
• poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
• poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania
• utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, rozbudzanie ciekawości poznawczej
• zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu w zgodnej zabawie
• poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, zdobywanie nowych wiadomości dzięki poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw dowolnych
Sporty zimowe
• poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
• utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na sankach
• poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do słuchania utworów literackich, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, ćwiczenie pamięci, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
• różnicowanie sposobów poruszania się, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej i przestrzennej, poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu w zgodnej zabawie
• poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznej
Dzień Babci i Dziadka
• poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
• utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koncentracji na słowie czytanym, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
• wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie
• utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami, przygotowanie upominków dla Babć i Dziadków
Karnawał
• poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
• poznanie znaczenia słów: przebranie, ubranie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań
• utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6, rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości
• rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej,
• utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem

Idź do oryginalnego materiału