Zmiany w nauczaniu przedszkolnym zdaniem niektórych odchodzą od “inkluzywności”

goniec.net 7 godzin temu

Nadchodzą zmiany w programie nauczania dla najmłodszych uczniów w Ontario, ale nie wszyscy są z tego zadowoleni, co skłoniło niektórych ekspertów do zabrania głosu.

Zaktualizowany program nauczania miał wejść w życie jesienią tego roku, ale rząd Forda opóźnił go o rok. Zmiana ta ma dać nauczycielom więcej czasu w przygotowania, ale niektórzy eksperci wyrażają obawy dotyczące tego, jak najlepiej uczyć małe dzieci.

Ministerstwo Edukacji twierdzi, iż zaktualizowany program nauczania kładzie większy nacisk na wczesne umiejętności czytania, pisania i matematyki, w tym wprowadzenie do ułamków oraz dodawania i odejmowania do 10. Chociaż program przez cały czas opiera się na zabawie, niektórzy eksperci wyrażają pewne obawy.

„Obawiam się, iż znów skupiamy się bardziej na modelu akademickim i w pewnym sensie się cofamy, nie robimy postępów. Dlatego głęboko martwię się o dzieci z tym sztywnym podejściem i tym wyraźnym podejściem do nauczania, podczas gdy program nauczania w przedszkolu z 2016 roku nie był taki” – mówi Shelley Mehta, profesor rozwoju dziecka na Uniwersytecie w Toronto. „Musimy skupić się na ich rozwoju poznawczym, a to naprawdę widać poprzez zabawę. Nie widać tego poprzez siedzenie przy biurku, papier, ołówek, skupianie się na zwiększeniu umiejętności matematycznych i czytania i pisania. To stresuje dzieci. Nie uwzględnia różnic kulturowych. W rezultacie nie jest inkluzywne”.

Ministerstwo w oświadczeniu podaje, iż „zaktualizowany program nauczania zostanie opublikowany z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, a w przyszłym roku zostaną udostępnione dodatkowe materiały i szkolenia, które pomogą nauczycielom się do niego przygotować”. Szkolenia dla nauczycieli mają rozpocząć się w przyszłym roku.

Program zachowuje elementy nauki przez zabawę, ale wprowadza więcej bezpośredniej instrukcji i struktury, aby lepiej przygotować dzieci do klasy pierwszej.

W literaturze nacisk na świadomość fonemiczną (rozpoznawanie dźwięków w słowach) i fonikę (związek między dźwiękami a literami).
W matematyce liczenie do 20, dodawanie liczb do 10 oraz wprowadzenie ułamków.
W kodowaniu sekwencjonowanie kroków (podstawy programowania).
W naukach ścisłych badania naukowe z elementami projektowania inżynieryjnego.
Umiejętności nawigacyjne dawanie i śledzenie wskazówek kierunkowych.

Podkreślenie bezpośredniej, systematycznej instrukcji

Zmiany te są częścią szerszego planu modernizacji edukacji w Ontario i mają na celu wyrównanie poziomu z wymaganiami w klasie pierwszej.

Idź do oryginalnego materiału