Amerykański inwestor kupuje markę odzieżową Petit Bateau

manager24.pl 7 godzin temu

Francuska grupa Rocher – dawniej Yves Rocher – sprzedaje sieć Petit Bateau, znaną z mody dziecięcej i niemowlęcej. Nabywcą jest amerykańska firma inwestycyjna Regent, specjalizująca się w „rewitalizacji tradycyjnych marek”, ogłosiła w czwartek firma Rocher. Cena zakupu nie została ujawniona.

Rocher jest właścicielem Petit Bateau od 1988 roku; bretońska grupa chce skoncentrować się na swojej głównej działalności, czyli kosmetykach. Już w styczniu ogłosiła, iż ​​poszukuje nabywcy Petit Bateau. Wybór padł teraz na Regent, który ma zaoferować Petit Bateau „najlepsze warunki długoterminowego rozwoju”, wyjaśnił prezes Rocher, Jean-David Schwartz. Dyrektor generalny Regent Michael Reinstein stwierdził, iż Petit Bateau, z ponad 130-letnią historią, jest „francuską instytucją”; Regent będzie pielęgnował tradycje rzemieślnicze i „francuskiego ducha”.

Sieć deklaruje posiadanie 760 sklepów, z czego 500 poza Francją, oraz 370 punktów sprzedaży detalicznej, z czego 200 za granicą. Rocznie produkuje 28 milionów artykułów. 55% sprzedaży pochodzi z Francji , 25% z Europy i 10% z Japonii. Petit Bateau z siedzibą w Troyes, na północny wschód od Paryża, zatrudnia 2400 osób, z czego 1400 we Francji.

Firma Regent została założona w 2019 roku, a w jej portfolio znajdują się takie firmy, jak szwajcarska luksusowa marka modowa Bally, francuska marka bielizny DIM i amerykańska marka bielizny Playtex, a także amerykański portal informacyjny Techcrunch i dostawca części samochodowych Lydech z fabryką w Meinerzhagen w południowej Westfalii.

Idź do oryginalnego materiału