Chcesz wizę? Pokaż Facebook!

bialyorzel24.com 4 godzin temu

24 czerwca Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie opublikowała komunikat, w którym poinformowała o wprowadzeniu nowych wymagań dotyczących ustawień prywatności w mediach społecznościowych dla osób ubiegających się o wizę wjazdową do USA.

Fot. Archiwum WEM

Jak poinformowała ambasada, zgodnie z nowymi przepisami, które weszły w życie ze skutkiem natychmiastowym, konta w mediach społecznościowych muszą mieć ustawienia prywatności zmienione na publiczne.

„Ze skutkiem natychmiastowym, wszystkie osoby ubiegające się o wizę nieimigracyjną w celu podjęcia nauki w Stanach Zjednoczonych, zarówno w ramach akademickiego programu studiów (wiza F), jak i nieakademickiego kursu kształcenia (wiza M), a także osoby aplikujące o wizę nieimigracyjną w związku z udziałem w zatwierdzonym przez rząd USA programie wymiany akademickiej, naukowej lub kulturalnej (wiza J), powinny zmienić ustawienia prywatności swoich kont w mediach społecznościowych na publiczne” – czytamy w komunikacie.

Nowe regulacje obejmują wszystkich wnioskodawców starających się o wizę nieimigracyjną w celach edukacyjnych, w tym:

  • wizę F – dla osób podejmujących akademicki program studiów,
  • wizę M – dla uczestników nieakademickich kursów kształcenia,
  • wizę J – dla uczestników zatwierdzonych przez rząd USA programów wymiany akademickiej, naukowej lub kulturalnej.

Zgodnie z wyjaśnieniem zamieszczonym na profilu ambasady ma to na celu ułatwienie procedur weryfikacyjnych niezbędnych do potwierdzenia tożsamości i oceny dopuszczalności wjazdu do Stanów Zjednoczonych zgodnie z przepisami prawa USA.

Ambasada przypomina, iż już od 2019 roku Stany Zjednoczone wymagają od osób ubiegających się o wizę – zarówno imigracyjną, jak i nieimigracyjną – podania informacji w formularzach wizowych, które umożliwią zidentyfikowanie ich w mediach społecznościowych. W szczególności konieczne jest wskazanie w formularzu DS-160 nazw użytkownika (tzw. handles) ze wszystkich platform społecznościowych używanych w ciągu ostatnich pięciu lat. Jednak wymóg zmiany ustawień kont na tryb „publiczny” wzbudził kontrowersje – wiele osób udostępnia w mediach społecznościowych materiały dostępne tylko dla grona znajomych lub członków rodziny i nie życzy sobie, żeby na przykład zdjęcia z rodzinnej wycieczki czy domowych pieleszy były dostępne publicznie, gdzie może je znaleźć i zobaczyć dosłownie każdy. Komentujący dość zgodnie wskazują, iż to zbyt daleko idąca ingerencja w prywatność i zastanawiają się też, w jaki sposób i przez kogo analizowane będą treści w ich mediach społecznościowych i czy np. udostępnienie mema o zabarwieniu politycznym kilka lat temu może mieć wpływ na decyzję o przyznaniu wizy…

WEM
Źródło: Ambasada USA w Warszawie https://www.facebook.com/USEmbassyWarsaw/

Idź do oryginalnego materiału