Dotyk, który ma moc. Ta kobieca akcja porusza i łączy tysiące Polek

mamotoja.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM fot. materiały prasowe


ReCYCling, BIUSTOpogadanka, BIUSTOapka, BIUSTObus – te fantastyczne zwroty stworzyła kobieta z miłości do kobiet. 1 października, w miesiącu różowej wstążki, odbyło się wyjątkowe spotkanie w warszawskim Sheratonie, które otworzyło kolejną edycję kampanii, o której trudno zapomnieć.

Spotkanie kobiet, które robią różnicę

To już 14. odsłona ogólnopolskiej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której celem jest budowanie kobiecej świadomości i zachęcanie do codziennej troski o siebie. Tegorocznej edycji towarzyszy hasło: „Przykładem ratujesz, bo troska zaczyna się od dotyku”.

Za całą ideą stoi Izabela Sakutova, prezeska Fundacji Wsparcie na Starcie, która od lat inspiruje kobiety do większej uważności i budowania relacji ze swoim ciałem. – Nie każda dziewczyna wie, jak bardzo potrzebna jest rozmowa o sobie, o trosce, o codziennych rytuałach. A przecież to nie egoizm – to odpowiedzialność – podkreśla.

W tegorocznym spotkaniu wzięły udział znane i inspirujące kobiety: Anna Maria Sieklucka, Aneta Zając, Monika Mrozowska, Anna Wendzikowska, Daria Widawska, Ada Fijał, a także Miss Polonia 2025 – Maja Todd, która opowiedziała o swoim zaangażowaniu w kampanię i sile wspólnego działania.

Od BIUSTOapki po BIUSTObus

Kampania opiera się na czterech filarach, z których każdy ma realny wpływ na życie kobiet:

  • promocja kobiecej świadomości poprzez codzienne rytuały i dobrze dobraną bieliznę,

  • edukacja poprzez darmową aplikację BIUSTOapka,

  • sprzedaż symbolicznych cegiełek (biustonoszy Panache, dermokosmetyków Swederm, piżam Hannah Marilyn i maseczek Bra Tape),

  • reCYCling biustonoszy w salonach brafittingowych na terenie całej Polski – zyskujesz rabat, wspierasz działania społeczne.

Głównym celem tegorocznej edycji jest zbiórka środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum kobiecej edukacji, które odwiedzi mniejsze miasta, gminy i festiwale, by zbliżyć wiedzę tam, gdzie przez cały czas jej brakuje.

To nie będzie tylko pojazd. To będzie realna zmiana. Chcemy dotrzeć do młodych dziewczyn, do kobiet w różnym wieku, do mam, sióstr, przyjaciółek – żeby pokazać, iż troska o siebie to siostrzeństwo w praktyce – mówi Sakutova.

Głos kobiet. Bez tabu i bez wstydu

Uważam, iż dobrze dobrany biustonosz to nie luksus, tylko potrzeba. Od niego zależy, czy możemy swobodnie oddychać i jak się czujemy w swoim ciele – mówi Aneta Zając.

BIUSTOapka to moje ulubione narzędzie. Przypomina, żeby nie zapomnieć o sobie – ale w lekki, przystępny sposób. Jak wirtualna asystentka, która troszczy się o ciebie – dodaje Maja Todd.

Ważny głos zabrała też Aleksandra Kamińska, fotografka i ambasadorka ciałopozytywności:
Wciąż zbyt często spotykamy się ze wstydem. A jak się wstydzimy, to się nie dotykamy. Dlatego ta kampania ma ogromną moc – przełamuje tabu i uczy czułości do siebie.

Małe gesty, wielka siła

To właśnie małe działania, jak oddanie starego biustonosza czy zainstalowanie BIUSTOapki, uruchamiają lawinę zmian.

reCYCling to początek pięknego działania. Można zyskać rabat, dać stanikowi drugie życie, a jednocześnie wesprzeć inne kobiety – mówi Daria Widawska.

Wszystko to dzieje się w duchu zero waste – dzięki współpracy z firmą Wtórpol, pozyskane środki z recyklingu wspierają działania edukacyjne Fundacji Wsparcie na Starcie oraz Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

To nie tylko kampania – to kobiecy ruch

Nie warto milczeć. Warto iść ramię w ramię, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy i kim jesteśmy. W tej kampanii chodzi o coś więcej niż bieliznę – chodzi o relację z samą sobą – mówi aktorka Anna Maria Sieklucka.

Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie stawia na wielkie słowa. Stawia na działanie, które łączy.
Od kobiety do kobiety. Od dotyku do czułości. Od świadomości do zmiany.

Sprawdź:

Na stronie www.dotykamwygrywam.pl możesz:

  • znaleźć salony brafittingowe, które biorą udział w kampanii,

  • pobrać darmową BIUSTOapkę,

  • dowiedzieć się, jak wziąć udział w akcji reCYCling i otrzymać rabaty,

  • dołożyć swoją cegiełkę do zakupu BIUSTObusa.

Bo każda z nas może mieć wpływ. choćby wtedy, gdy wszystko zaczyna się od... dotyku.

Idź do oryginalnego materiału