Dzieci zapłacą teraz telefonem dzięki BLIKA i aplikacji PKO Junior
- Kolejna nowość w aplikacji PKO Junior dla dzieci.
- Najmłodsi klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz płacić zbliżeniowo telefonem dzięki BLIKA.
- To kolejna przydatna funkcja w nowej wersji aplikacji dla dzieci - wcześniej PKO Junior zyskała nowy wygląd, intuicyjne rozwiązania i możliwość personalizacji.
Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior daje młodym klientom PKO Banku Polskiego możliwość płacenia telefonem dzięki BLIKA zbliżeniowego. Kto skorzysta z rozwiązania? Dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC. Rodzic ustala limity i kontroluje wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.
Nowości, które pojawiają się w aplikacji mobilnej PKO Junior powstają po konsultacjach z najmłodszymi klientami i odpowiadają na ich potrzeby. Teraz wystarczy, iż dziecko odblokuje telefon i może nim płacić zbliżeniowo dzięki BLIKA. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków, które udostępniły dzieciom zbliżeniowe płatności mobilne.
Aplikacja PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomaga dziecku w zarządzaniu swoimi finansami (pod okiem rodziców), a rodzicom w edukacji finansowej dzieci. Najmłodsi klienci banku mogą dostosować aplikację do siebie, uczyć się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Z kolei rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu Finanse dziecka w serwisie iPKO.
– Płacenie zbliżeniowo telefonem dzięki BLIKA to funkcja, na którą nasi najmłodsi klienci i ich rodzice czekali. Obiecaliśmy wprowadzić ją w odświeżonej wersji aplikacji PKO Junior i dotrzymaliśmy słowa. To kolejny element naszej przyjaznej aplikacji dla dzieci, która łączy naukę o świecie finansów z zabawą. Pracujemy nad udostępnieniem naszym najmłodszym klientom kolejnych funkcji BLIKA. Dzieci dobrze znają BLIKA i chcą korzystać z jego całego pakietu możliwości, którego używają ich rodzice w swoich aplikacjach bankowych. Wiemy to bezpośrednio od dzieci i traktujemy, jako zobowiązanie do realizacji w dalszym rozwoju aplikacji PKO Junior-– podkreśla Łukasz Kuc, zastępca dyrektora Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Aby dziecko mogło korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem dzięki BLIKA, musi skończyć 6 lat oraz mieć telefon z systemem Android i włączoną funkcją NFC. Proces jest kontrolowany przez rodziców, którzy mogą ustalić limity płatności (do maksymalnej wysokości 300 zł) oraz sprawdzać wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.
Rodzic w każdej chwili może włączać i wyłączać płatności BLIK dziecku oraz zmieniać ich limit dzienny od 0 zł do 300 zł. Ma też możliwość zarządzania dostępem dziecka do aplikacji PKO Junior. W nagłych przypadkach może ją zablokować czasowo albo wyłączyć na stałe.
Nowa aplikacja PKO Junior dla dzieci i serwis dla rodziców
Dziecko w aplikacji i serwisie PKO Junior uczy się zarządzać swoimi finansami pod kontrolą dorosłych. Poza nowym sposobem płatności może korzystać z licznych funkcji.
- Sprawdzi, ile ma pieniędzy.
- Oszczędza w wirtualnych skarbonkach.
- Wyśle przelew i doładuje telefon, po zatwierdzeniu przez rodzica.
- Ustawi indywidualnie aplikację, np. doda swoje zdjęcie i wybierze kolor tła.
- Zobaczy, ile może wydać i zapłacić kartą PKO Junior.
- Wyśle rodzicowi prośbę o zasilenie karty.
- Skorzysta z kalkulatora oszczędności.
- Widzi nagrody i odznaczenia od rodziców, np. za zakładanie skarbonek, wpłaty lub zrealizowane wyzwania.
- Skorzysta z intuicyjnego menu i ze wskazówek mówiącego robota.
Rodzice natomiast mają w serwisie iPKO odświeżone funkcje oraz nowy wygląd profilu Finanse dziecka. Profil dostosowuje się do urządzenia tak, iż rodzic może korzystać z niego wygodnie na komputerze, tablecie czy telefonie. Po wejściu w profil Finanse dziecka w serwisie iPKO, rodzic zobaczy koszyk spraw dziecka, czyli działań, o akceptację których dziecko prosi rodzica. W profilu są moduły: Produkty, Płatności, Doładowania, Wyzwania, Ustawienia. Te same funkcje bank chce udostępnić rodzicom w aplikacji mobilnej IKO i już nad tym pracuje.
Oferta dla dzieci w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. Z oferty PKO Junior w ciągu prawie 12 lat skorzystało już prawie 850 tys. dzieci.
PKO Bank Polski ma w tej chwili bogatą ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży. Są w niej: konta, karty, rachunki oszczędnościowe, aplikacje mobilną, serwis internetowy, ubezpieczenie oraz wiele działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka. Konto jest bezpłatne, a oprocentowanie wynosi 5 proc. w skali roku do 2,5 tys. zł. Obsługa karty nic nie kosztuje (jej wydanie to jednorazowy koszt 15 zł). Dziecko może wybrać 1 z 30 dostępnych wizerunków kart, w tym wizerunki klubów piłkarskich z PKO Bank Polski Ekstraklasy i może płacić kartą samodzielnie.
Bank stawia tez na nowe formy na edukacji finansowej. W nietypowy sposób chce przypominać i utrwalać zasady bezpieczeństwa online, dlatego wystartował z interaktywnym dyktandem. To zabawa i nauka również dla najmłodszych. Historie w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści.
Zarówno aplikacja PKO Junior, jak i profil dla rodziców będą przez cały czas rozwijane i udoskonalane, zgodnie z opiniami i potrzebami zgłaszanymi przez klientów. PKO Bank Polski jako pierwszy na polskim rynku bankowym wprowadził ofertę finansowo-edukacyjną dla dzieci, w tym aplikację mobilną i przez cały czas zamierza być tu numerem 1.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.