W praktyce miało łączyć pokolenia i stanowić pamiątkę po dawnym hutniczym Ostrowcu Świętokrzyskim – mowa o Centrum Tradycji Hutnictwa.
– (…) Mam nadzieję, iż ten obiekt będzie tętnił życiem, będzie wizytówką dla miasta dla naszych wielu pokoleń. Wiele osób związanych z Ostrowcem Świętokrzyskim ma w pamięci, jak ważna jest huta, jak huta nierozerwalnie związana jest z funkcjonowaniem miasta Ostrowca Św. To należy podkreślić. Myślę, iż te młode pokolenia, które nie mają dzisiaj możliwości wejścia na teren zakładu, nie mają możliwości obejrzenia jak wygląda proces produkcji, będą miały możliwość zapoznania się chociaż tak wirtualnie z tym, jak kiedyś pracowali ich dziadkowie, pradziadkowie, czy rodzice, a także jak dzisiaj funkcjonuje hutnictwo – mówił podczas konferencji prasowej zorganizowanej w maju 2020 roku Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca Św.
Obiekt do użytku oddany został 23 września 2023 roku. W CTH, a także Miejskim Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim poprosiliśmy o informację kto jest kierownikiem, dyrektorem, osobą zarządzającą Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Świętokrzyskim? W jaki sposób wybrana została ww. osoba? Czy odbył się konkurs? jeżeli tak, kiedy (prosiliśmy o przesłanie linku do Biuletynu Informacji Publicznej, gdzie zamieszczona została informacja o konkursie)? Ilu kandydatów wzięło udział w konkursie? Czy do wyboru dyrektora Centrum Tradycji Hutnictwa powołana została komisja konkursowa? jeżeli tak kto wchodził w jej skład? Ilu pracowników zatrudnionych jest aktualnie w Centrum Tradycji Hutnictwa (prosiliśmy o wymienienie nazwy wszystkich utworzonych stanowisk wraz z liczbą osób na nich zatrudnionych). Pytaliśmy również o to jaki jest średni miesięczny koszt zatrudnienia pracowników w CTH w Ostrowcu Św.? Jaki jest średni miesięczny koszt zatrudnienia dyrektora, kierownika, zarządzającego w CTH w Ostrowcu Św.? Jaki jest średni miesięczny koszt utrzymania Centrum Tradycji Hutnictwa (opłaty związane z mediami – gaz, prąd, etc.)? Ile osób odwiedziło Centrum Tradycji Hutnictwa od momentu otwarcia do dnia 15 kwietnia 2024 roku? Ile z odwiedzających osób (prosiliśmy o podanie liczby i procent) stanowili uczniowie ostrowieckich szkół (od dnia otwarcia Centrum do 15 kwietnia 2024)? Jaki był dochód i przychód ze sprzedaży biletów od dnia otwarcia Centrum do 15 kwietnia 2024 roku? Z jakimi podmiotami w 2023 roku i 2024 roku zostały zawarte umowy lub zlecenia na wykonanie usług medialnych/ redakcyjnych/prasowych/informacyjnych i promocyjnych Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Świętokrzyskim? Proszę o wskazanie tych podmiotów i przesłanie kopii faktur, potwierdzeń przelewów, bądź innych nieprzetworzonych dokumentów, na podstawie których przelano środki na konta tych podmiotów. Prosiliśmy również o informację jakie gadżety, materiały promocyjne zamówione zostały na promocję Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Św., a także o przesłanie kopii faktur, potwierdzeń przelewów, bądź innych nieprzetworzonych dokumentów, na podstawie których przelane środki na wykonanie tych usług.
– Centrum Tradycji Hutnictwa jest wystawą działającą w ramach instytucji kultury – Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim. W obiekcie, którym zarządza MCK zlokalizowanym przy Alei 3 Maja 6 w Ostrowcu Świętokrzyskim, obok CTH działalność prowadzi Kino Etiuda oraz Strefa Odkrywania Wyobraźni i Aktywności SOWA. Obiekt jest także miejscem dla wydarzeń dla komercyjnych wydarzeń artystycznych. Dyrektorem instytucji kultury – Miejskiego Centrum Kultury jest Jacek Kowalczyk a kierownikiem obiektu zlokalizowanego przy Alei 3 Maja 6 w skład, którego wchodzą kino Etiuda, CTH, SOWA jest Michał Jedlikowski – czytamy w odpowiedzi, jaką otrzymaliśmy z Miejskiego Centrum Kultury.
Okazuje się, iż Michał Jedlikowski został kierownikiem obiektu w listopadzie 2023 roku w wyniku awansu wewnętrznego w instytucji kultury – Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Św.
– Przy obsłudze wystawy Centrum Tradycji Hutnictwa zatrudnionych jest aktualnie 4 osoby na następujących stanowiskach: kierownik, animator kultury – przewodnik po wystawie, główny instruktor oraz sprzątaczka – czytamy w odpowiedzi.
Średni miesięczny koszt zatrudnienia pracowników wynosi 24.065 zł brutto. Średni miesięczny koszt zatrudnienia kierownika całego obiektu wynosi 6 900 zł brutto z kosztami składek ZUS po stronie pracodawcy. Średni miesięczny koszt utrzymania CTH wynosi 4 300 zł (wyliczony z proporcji powierzchni wystawy do całej powierzchni budynku).
Ile osób odwiedziło Centrum Tradycji Hutnictwa od momenty jego udostępnienia zwiedzajacym (23 września 2023 roku) do 15 kwietnia 2024 roku? Odwiedziło je indywidualnie 624 osoby oraz grupowo – 341.
W CTH zapytaliśmy również ile z odwiedzających osób (prosiliśmy o podanie liczby i procent) stanowili uczniowie ostrowieckich szkół (od dnia otwarcia Centrum do 15 kwietnia 2024)?
– Z uwagi na fakt, iż od początku działalności obiektu sprzedaż biletów odbywa się poprzez elektroniczny system sprzedaży biletów nie jesteśmy w stanie określić jaką grupę stanowili uczniowie ostrowieckich szkół. Część biletów zakupiono z tzw. środków składkowych na podstawie paragonu. Z naszych obliczeń wynika, iż z naszej oferty korzystają głównie uczniowie ostrowieckich szkół, ale odwiedzają nas także młodzi ludzie z ościennych powiatów oraz województwa mazowieckiego. Sala kinowo-widowiskowa służy także do organizacji seansów szkolnych dla dużych produkcji filmowych jak np. Akademia Pana Kleksa, Napoleon, czy Chłopi. Specjalną ofertę przygotowujemy także dla organizatorów teatrów dla dzieci i młodzieży. Film Akademia Pana Kleksa w naszym kinie obejrzało 4500 osób – czytamy w odpowiedzi, choć to nie kino, ale CTH było przedmiotem naszego zainteresowania.
Przychody z biletów publikujemy poniżej.
CTH, choć funkcjonuje od drugiej połowy 2023 roku nie próżnuje. W 2023 roku i 2024 roku zostały zawarte umowy lub zlecenia na wykonanie usług medialnych/redakcyjnych/prasowych/informacyjnych i promocyjnych Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Świętokrzyskim?
Agencja Reklamowa Kreograf – wykonanie plakatu A2 Centrum Tradycji Hutnictwa – 276,67 zł,
Justyna Prokop-Proszek – materiały promocyjne CTH (smycze, kalendarze) – 2337,00 zł,
Agencja Reklamowa Kreograf – płyty dibond, plakaty, ulotka DL – 4686,30 zł,
Justyna Prokop-Proszek – materiały promocyjne, długopisy, ściereczki do elektroniki – 1995,70 zł.
Ktoś tu kręci Klaudia Cybulska – produkcja spotów promujących CTH – 4000 zł.
Faktury publikujemy poniżej.