W kontekście kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026 warto przypomnieć, iż w ramach projektu „Popularyzacja zestawów narzędzi…” zostały opracowane narzędzia pomiaru dydaktycznego i ewaluacji kompetencji kluczowych. Promują one informację zwrotną jako najważniejszy element wspierający proces uczenia się.
Nie można mówić o kształtowaniu sprawczości ucznia bez stosowania metod aktywizujących. Uczenie się przez działanie, współpracę, eksperymentowanie czy tworzenie, np. w projektach, debatach czy edukacji outdoorowej, zwiększa zaangażowanie i rozwija nie tylko kompetencje poznawcze, ale również społeczne i emocjonalne. Z kolei informacja zwrotna, samoocena i refleksja zastępują tradycyjne stopnie, wspierając motywację wewnętrzną i budując wiarę uczniów we własne możliwości. Wszystkie te elementy zostały uwzględnione w materiałach opracowanych w ramach projektu.
Zachęcamy do odwiedzenia zakładki zestawy narzędzi edukacyjnych. Znajdą tam Państwo „Narzędzia pomiaru dydaktycznego i ewaluacji kompetencji kluczowych” dla wszystkich etapu edukacyjnego i do wszystkich przedmiotów. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi propozycjami podpowiadającymi, jak wykorzystać informację zwrotną, planując edukację w nowym roku szkolnym.