Kalibracja wielokanałowa Sonarworks SoundID Reference jest teraz dostępna dla RME TotalMix Room EQ

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Sonarworks i RME Audio nawiązały współpracę, aby zapewnić gotowe rozwiązanie sprzętowe dla studiów, które chcą zmierzyć i skalibrować swoje pomieszczenia pod kątem odtwarzania stereo, binauralnego i immersyjnego. SoundID Reference firmy Sonarworks zapewnia kalibrację systemów audio od stereo do kanałów 9.1.6. Dzięki włączeniu kompatybilnego pliku eksportowego dla ROOM EQ firmy RME, Sonarworks dodał linię interfejsów audio firmy RME do swojej listy sprzętu kompatybilnego z SoundID Reference.

Sonarworks i RME Audio nawiązały współpracę, aby zapewnić gotowe rozwiązanie sprzętowe dla studiów, które chcą zmierzyć i skalibrować swoje pomieszczenia pod kątem odtwarzania stereo, binauralnego i immersyjnego. SoundID Reference firmy Sonarworks zapewnia kalibrację systemów audio od stereo do 9.1.6 kanałów. Dzięki włączeniu kompatybilnego pliku eksportowego dla ROOM EQ firmy RME, Sonarworks dodał linię RME interfejsy audio do listy sprzętu zgodnego ze standardem SoundID Reference.

Najnowsza aktualizacja SoundID Reference firmy Sonarworks umożliwia eksportowanie profilu kalibracji bezpośrednio do DSP interfejsów RME, eliminując potrzebę uruchamiania systemu w tle. Proces ten jest prosty w wykonaniu i wykorzystuje własne oprogramowanie konfiguracyjne i sterujące TotalMix FX firmy RME oraz przetworniki AD/DA.

ROOM EQ to sekcja DSP dodana do TotalMix FX firmy RME dla wybranych interfejsów. Składa się z dziewięciu (9) pasm w pełni parametrycznego EQ, indywidualnego opóźnienia wyjściowego i kalibracji głośności. Użytkownicy mogą swobodnie przypisać do dwudziestu (20) ROOM EQ jednocześnie do dowolnych wyjść, w tym wyjść stereo, słuchawkowych i cyfrowych, aby uzyskać maksymalną elastyczność.

Te ustawienia kalibracji można teraz zaimportować z Sonarworks SoundID Odniesienie czyniąc wdrożenie szybszym i wygodniejszym. „Naszym celem jest uczynienie procesu kalibracji pomieszczenia tak prostym, jak to możliwe dla klientów RME, którzy chcą skalibrować swoje studia przy użyciu nowego wbudowanego ROOM EQ od RME” — mówi Derek Badala, dyrektor ds. sprzedaży Sonarworks — Ameryka.


„Ta nowa funkcja, którą Sonarworks dodał do SoundID Reference, daje użytkownikowi RME łatwe rozwiązanie do samodzielnej kalibracji, zwłaszcza w wersji, która obejmuje mikrofon kalibracyjny. Po zakończeniu procesu pomiaru użytkownicy będą mieli możliwość wyeksportowania wyników kalibracji do pliku(ów), które można łatwo zaimportować do TotalMix FX firmy RME. W przypadku sytuacji wielokanałowych, takich jak Dolby Atmos, użytkownicy mogą choćby wybrać, do których wyjść chcą zaimportować swoje kalibracje”.

Wbudowana funkcja ROOM EQ w sprzęcie oferuje większe korzyści niż tradycyjne podejścia programowe do kalibracji pomieszczenia. „Wbudowane rozwiązanie sprzętowe zmniejsza opóźnienie i użycie procesora, a także ogólną wygodę braku konieczności uruchamiania oddzielnego systemu lub wtyczek w tle lub w DAW” — dodaje Derek Badala. „Oprócz wygody użytkownicy nie muszą się już martwić o przypadkowe wydrukowanie ustawień EQ w plikach miksu, a także nie ma żadnych błędów sterownika/oprogramowania, z którymi trzeba się zmagać. Dostęp do nich jest łatwy bezpośrednio w TotalMix na wyjściach”.

Obecni klienci Sonarworks mogą pobrać aktualizację systemu SoundID Reference, aby dodać zgodność RME do istniejącej konfiguracji. Następujące interfejsy RME są teraz wyposażone w funkcjonalność ROOM EQ: Fireface UFX III, UFX+, UFX II, 802 FS lub UCX II oraz HDSPe MADI FX rev2.

Aktualizacja systemu sprzętowego zapewnia tym interfejsom RME zoptymalizowaną obsługę istniejącego 3-pasmowego PEQ w TotalMix FX. Pod maską 9-pasmowy PEQ jest zbudowany z trzech 3-pasmowych PEQ, które można wykorzystać na dowolnym kanale wyjściowym. Oczywiście moc DSP jest ograniczona, więc każdy aktywowany Room EQ zmniejsza dostępną całkowitą liczbę 3-pasmowych PEQ o tę wartość. Nie powinno to jednak stanowić problemu, jest ich mnóstwo.

Maksymalna liczba Room EQ wynosi 20, więc do 20 kanałów wyjściowych mono lub 10 kanałów wyjściowych stereo lub dowolna ich kombinacja. To więcej niż potrzeba do konfiguracji dźwięku przestrzennego 16-kanałowego. Ponadto okno Room EQ obejmuje opóźnienie, regulowane od 0 ms do 42 ms, w krokach co 0,01 ms. Można aktywować do 20 takich opóźnień, co odpowiada liczbie 9-pasmowych PEQ.

Okno Room EQ oferuje również kalibrację głośności poprzez regulację poziomu od +3 dB do -24 dB. Pomaga to skonfigurować wszystkie głośniki w sposób użyteczny, bez konieczności majstrowania przy suwaku odpowiedniego kanału wyjściowego.

Do miksowania słuchawek RME dodało również funkcję Crossfeed serii ADI-2. Crossfeed można wybrać w 5 „mocach”, na maksymalnie 3 wyjściach stereo. Crossfeed emuluje zachowanie głośników pod względem zmniejszonej separacji kanałów, więc ekstremalnie szerokie otoczenie często doświadczane w słuchawkach jest nieco zmniejszone.

www.synthax.com

www.rme-audio.de | www.rme-usa.com

www.sonarworks.com



Source link

Idź do oryginalnego materiału