Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”

rzecznikprasowy.pl 2 dni temu

Już 16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują się ze swoimi dziećmi.

„Nie przesadzaj”, „Znowu płaczesz?”, „Bo zaraz cię zostawię” – to przykłady komunikatów, które wielu dorosłych doskonale pamięta z własnego dzieciństwa. Choć często wypowiadane w emocjach lub z bezradności, słowa te potrafią pozostawić trwały ślad w psychice dziecka. Co więcej, nieświadomie bywają powielane w dorosłym życiu – już w roli rodziców. Kampania „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze” zwraca uwagę na ten mechanizm i pokazuje, iż możliwe jest budowanie relacji z dzieckiem w oparciu o język wsparcia, zrozumienia i szacunku, także w trudnych momentach.

Inicjatywa zachęca do refleksji nad tym, jak mówimy do dzieci oraz jak wpływa na nas to, co sami słyszeliśmy, będąc dziećmi. Jej celem nie jest ocenianie rodzicielskich wyborów, ale budowanie większej świadomości i kompetencji komunikacyjnych. To zaproszenie do uważności, empatii i zmiany, która zaczyna się od słów.

To nie kampania o byciu idealnym. To kampania o byciu świadomym tego, co mówimy, jak reagujemy i jaki ślad zostawiamy w dziecku każdego dnia” – tłumaczy Magdalena Boćko-Mysiorska, główna trenerka programu All About Parenting.

Główne działania kampanii:

  • Plakat „Słów Mocy” – do pobrania i udostępniania w social mediach oraz placówkach edukacyjnych,
  • Challenge „7 dni #MOCniWSłowach” – codzienne zadania dla rodziców wspierające bardziej świadomą komunikację,
  • Konkurs „MOCni w słowach: Moja Historia” – zachęta do dzielenia się osobistymi historiami i doświadczeniami z dzieciństwa,
  • Działania w mediach społecznościowych – edukacyjne posty, rolki, webinary,
  • Współpraca z przedszkolami i domami kultury
  • Współpraca z twórcami internetowymi

O organizatorze:

All About Parenting Polska to społeczność ponad 100 000 rodziców w Polsce i część globalnej organizacji, która wspiera już ponad 3 miliony rodziców na świecie. Działając od 2019 roku, AAP oferuje programy oparte na badaniach psychologicznych i empatycznym podejściu do wychowania. Ich misją jest tworzenie lepszej codzienności rodzin i wspieranie rodziców w świadomym wychowaniu dzieci.

Idź do oryginalnego materiału