Nagradzany kryminalny serial audio mBanku „Jazgot” powraca w nowej formie. Tym razem słuchacze nie tylko usłyszą historię – będą jej częścią. To pierwszy interaktywny podcast w Polsce, w którym odbiorcy sami decydują o dalszych losach bohatera. Specjalny odcinek zadebiutuje podczas letnich festiwali muzycznych.
Nowy „Jazgot” – podcast z decyzją w rękach słuchaczy
Najświeższa odsłona serialu audio powstała z myślą o uczestnikach festiwali Pol’and’Rock, OFF Festival i Great September. Fabuła odcinka specjalnego rozgrywa się podczas koncertu. Główny bohater musi podjąć decyzje, które mogą wpłynąć nie tylko na jego finanse, ale i relacje z bliskimi.
– Zdecydowaliśmy się oddać część kontroli słuchaczom, bo to oni – tak jak nasi klienci – codziennie podejmują decyzje, które mogą mieć ogromne konsekwencje – podkreśla Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
Na stronie mbank.pl/jazgot odbiorcy po wysłuchaniu pierwszej części historii dwukrotnie dokonują wyborów, które wpływają na dalszy przebieg narracji. Z siedmiu przygotowanych modułów powstają cztery możliwe zakończenia.
Nowoczesna edukacja wciąga i uczy
Za scenariusz nowego odcinka ponownie odpowiada Łukasz Orbitowski, a narrację prowadzi Jarosław Kuźniar – CEO Kuźniar Media. Produkcja łączy intrygującą historię z edukacją na temat zagrożeń finansowych.
– Tym razem zaproponowaliśmy coś więcej: główną historię z różnymi zakończeniami. Wciągającą, lekką, a jednocześnie ważną, bo dotyczy zagrożeń, z którymi spotykamy się na co dzień – mówi Jarosław Kuźniar.
Za koncepcję kreatywną odpowiadają agencja Molecular Creative i studio Voice House. Promocję wspiera dom mediowy Carat.
Jazgot Live – rozmowy o bezpieczeństwie i kulisach produkcji
Nowością są również spotkania na żywo pod hasłem „Jazgot Live”. W specjalnych strefach na festiwalach pojawią się twórcy, przedstawiciele mBanku i eksperci. Podczas rozmów z publicznością poruszą tematy cyberzagrożeń oraz sposobów na ochronę swoich danych i pieniędzy.
Lista nagród i wyróżnień dla „Jazgotu”
„Jazgot” od lat zdobywa uznanie branży reklamowej i medialnej. Wśród najważniejszych nagród znajdują się:
- Złoto na Innovation 2023 w kategorii Innowacja w komunikacji audio
- Złoty Spinacz 2024 w kategorii Content marketing – branded content
- Trzy nagrody KTR 2024 – srebro za „Communication” i „Entertainment”, brąz za „For Good”
- Srebro na Golden Drum 2024
- Srebrne Effie 2024 w kategorii Branded Content
- PR Wings 2024 – Ochrona przed dezinformacją
- Podcast Roku 2024 – Marka sponsorująca podcast
W 2025 roku produkcja ponownie zdobyła nominacje w konkursie KTR w dwóch kategoriach.
„Jazgot” – coś więcej niż podcast
Od premiery pierwszego sezonu „Jazgot” stanowi narzędzie realnej zmiany społecznej. Serial łączy wartościową treść z edukacją i nowoczesnymi formami przekazu. Dzięki formacie interaktywnym angażuje odbiorców i zwiększa świadomość zagrożeń, z którymi można się spotkać w codziennym życiu. Jest to też kontynuacja działań edukacyjnych i kulturalnych mBank.
Nowy odcinek oraz poprzednie sezony są dostępne na platformach streamingowych w kanale „Jazgot”.
Źródło: mBank