O pracy z klasą/grupą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i roli SCWEW w Klubie Aktywnego Dyrektora

ore.edu.pl 1 dzień temu

12 grudnia w Zespole Placówek Edukacyjnych w Olsztynie odbyło się spotkanie Klubu Aktywnego Dyrektora, którego tematem przewodnim była praca z grupą/klasą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Spotkanie prowadziła twórczyni klubu Ewa Nosowicz. Główną prelegentką była Zyta Czechowska, Nauczycielka Roku 2019 w konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski”, od ponad 25 lat terapeutka i nauczycielka w szkole specjalnej. Pasjonuje się ona nowoczesnymi technologiami i wdraża je w codziennej pracy z uczniami. Jest współautorką projektu sieci współpracy nauczycieli „SPEcjalna edukacja cyfrowa” oraz licznych publikacji. W swoim wystąpieniu Zyta Czechowska omówiła zagadnienia związane z edukacją włączającą. Skoncentrowała się na współpracy nauczycieli i specjalistów, zwróciła uwagę na jej praktyczne aspekty.

Z ramienia ORE w spotkaniu uczestniczyły Emilia Kowalczyk-Rumak, Katarzyna Szczepkowska-Szyszko i Jarosław Żejmo, które przekazały informacje dotyczące konkursu grantowego SCWEW. Podczas prezentacji podkreśliły korzyści dla placówek wspieranych przez specjalistyczne centra.

Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych w Olsztynie Wanda Agnieszka Jabłońska wraz z Sylwią Przybylińską przedstawiły działalność Ośrodka Wsparcia i Testów (OWiT). OWiT oferuje osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom bezpłatne porady specjalistów oraz możliwość wypożyczenia sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie. W swoim wystąpieniu dyrektorka Zespołu Placówek Edukacyjnych podkreśliła również rolę więzi i relacji, które powstały między specjalistami w okresie funkcjonowania SCWEW.

Spotkanie stanowiło platformę wymiany doświadczeń i omówienia wyzwań związanych z wdrażaniem edukacji włączającej oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami. Uczestnicy podkreślili znaczenie współpracy między specjalistami i nauczycielami przedmiotowymi oraz placówkami edukacyjnymi i instytucjami takimi jak SCWEW czy OWiT. kooperacja jest gwarantem zapewnienia kompleksowego wsparcia zarówno nauczycielom i specjalistom z przedszkoli i szkół, jak i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.

Idź do oryginalnego materiału