„Kolorowa jesień” – poznajemy jesienne dary: grzyby, kasztany, żołędzie obserwujemy kolory jesiennych liści
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko rozpoznaje drzewa i ich owoce: żołędzie, kasztany, jarzębina
- Dziecko obserwuje przyrodę podczas jesiennych spacerów
- Dziecko wie jakie środki ostrożności trzeba zachować podczas grzybobrania
- Dziecko wie jak wygląda kolczasty jeż, potrafi opisać zwierzątko budując proste zdania.
- Dziecko potrafi manipulować darami jesieni podczas zabaw plastycznych
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Wiersz:
Bukieciki – Lucyna Krzemieniecka.
Posypały się listeczki dookoła,
to już jesień te listeczki
z wiatrem woła:
opadnijcie moje złote i czerwone,
jestem jesień przyszłam tutaj,
w waszą stronę.
Lecą listki, lecą z klonu i kasztana.
Będą z listków bukieciki złote dla nas.
Nazbieramy, nastawiamy na stoliku
Tych jesiennych, tych pachnących bukiecików.
PIOSENKA:
MALOWAŁA JESIEŃ
Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.