Zachęcamy do zapoznania się z załączonym materiałem, który pokazuje, jak efektywnie połączyć naukę języka angielskiego z edukacją przyrodniczą i zintegrowaną.
Proponowany scenariusz dotyczy tematyki pogody oraz ubioru. Uczniowie są zachęcani do nagrania krótkich filmików, na których opiszą pogodę oraz dobiorą odpowiednie do niej ubrania.
Jednym z elementów tego scenariusza jest zastosowanie rymowanki, która wprowadza uczniów w tematykę lekcji. Tekst prezentuje gesty i dźwięki, które naśladują zjawiska pogodowe, co zwiększa zaangażowanie uczniów i pomaga w przyswajaniu nowego słownictwa. Scenariusz proponuje wykorzystanie metody TPR (total physical response) do nauczania słownictwa związanego z ubraniami. Dzięki niej uczniowie uczą się w sposób aktywny i angażujący, co dodatkowo uatrakcyjnia lekcję. W ramach personalizacji, uczniowie mogą dodać własne gesty lub dźwięki do rymowanki, co wspiera kreatywność i indywidualne podejście do nauki.
Materiał zawiera fragment scenariusza „Pogoda wokół nas/Weather around us” autorstwa Barbary Muszyńskiej. Pełną wersję scenariusza można pobrać, aby uzyskać jeszcze więcej inspirujących pomysłów na prowadzenie angażujących lekcji języka angielskiego.
Załączniki:
-
LOYOUT lekcja o pogodzie Barbara Muszynska
Wielkość pliku: 522 KB