Polka z Nowego Jorku podbija świat reklamy

bialyorzel24.com 14 godzin temu

Na opublikowanej we wrześniu liście magazynu Forbes Women Polska „30 under 30”, wśród kilkudziesięciu młodych talentów znalazła się Veronika Watson-Kuc – pochodząca z Warszawy dyrektorka artystyczna, która tworzy projekty w samym sercu nowojorskiego świata reklamy. Jej prace podbijają światowe festiwale kreatywne i redefiniują pojęcie storytellingu w erze nowych technologii.

Veronika Watson-Kuc mimo młodego wieku ma na swoim koncie kampanie reklamowe dla największych światowych marek, takich jak m.in. Nike, Coca-Cola, Barbie, MTV czy nowojorskie MET. Fot. Forbes

30-letnia Veronika Watson-Kuc, pracująca jako Senior Art Director w NVE Experience Agency w Nowym Jorku, mimo młodego wieku współpracowała już z największymi światowymi markami – Nike, Coca-Colą, Barbie, MTV czy The Metropolitan Museum of Art – tworząc kampanie reklamowe, które zacierają granicę między sztuką i technologią.

Jej flagowy projekt – The Met Replica – było pierwszym w historii połączeniem muzealnych wnętrz z platformą Roblox. Dzięki temu przedsięwzięciu ponad 200 tysięcy dzieci mogło odkrywać sztukę zgromadzoną w MET w świecie wirtualnym, a sam projekt zdobył pięć nominacji do prestiżowych Cannes Lions, cztery nagrody One Show Pencils i przyciągnął uwagę światowej branży marketingowej.

Przed przyjazdem do Nowego Jorku Veronika pracowała już na kreatywnych stanowiskach kierowniczych w Londynie – m.in. w agencjach reklamowych CommuneEAST i UNIT9. Doświadczenie zdobywała również tworząc projekty reklamowe dla francuskiej marki L’Oréal.

Obecnie Veronika Watson-Kuc jest jedną z nielicznych kobiet prowadzących duże projekty marketingowe z obszaru AR, VR, AI i digital storytellingu. Jej prace zdobywają szerokie uznanie na arenie międzynarodowej. Oprócz obecności na tegorocznej liście Forbesa, Watson-Kuc może pochwalić się licznymi nagrodami za innowacyjność i kreatywność. W swojej dotychczasowej karierze zdobyła już dziewięć Clio i Shorty Awards, sześć nagród Art Directors’ Club Awards, pięć statuetek The One Show Pencils, FWA Awards i Cannes Lions oraz trzy Webby Awards.

Watson-Kuc, jako profesjonalistka w dziedzinie kreatywnego marketingu, chętnie angażuje się także w programy mentorskie, takie jak UAL Professional Mentorship Programme, wspierające studentów z Polski i państw Europy wschodniej, którzy marzą o międzynarodowej karierze w branży kreatywnej.

AD

Magazyn Forbes Polska publikuje zestawienie wyróżniające najbardziej utalentowanych Polaków młodego pokolenia od 2017 r. Mottem przewodnim inicjatywy jest zdanie „Młodzi Polacy, którzy podbijają świat”. Finałową trzydziestkę, spośród setek kandydatów, wybiera kapituła złożona z przedsiębiorców, inwestorów i ekspertów branżowych.

Idź do oryginalnego materiału