„Polska bezgotówkowa – debata za i przeciw” – debata w ZSZiO

skafander.info 8 miesięcy temu

W ZSZiO w Biłgoraju w ramach Programu Złote Szkoły NBP odbyła się debata na temat: „Polska bezgotówkowa – debata za i przeciw.”

W debacie uczestniczyli nauczyciele oraz uczniowie kształcący się w następujących zawodach: technik usług fryzjerskich, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik przemysłu mody, technik hotelarstwa, technik reklamy, technik handlowiec oraz technik spawalnictwa.

Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, która składa się z uczniów klasy 2TR (technik reklamy): Amelia Balicka, Jakub Dąbrowski, Julia Dzido, Zuzanna Goch, Bartłomiej Gołąb oraz Alicja Koneczny przedstawiła analizę zachowań i postaw w środowisku szkolnym dotyczącym nastrojów wśród rówieśników dotyczących korzystania z gotówki oraz bankowości elektronicznej i mobilnej. Uczniowie podzielili się na dwie grupy. W pierwszej części debaty zaprezentowali wyniki przeprowadzonych wywiadów i badań w zakresie omawianego zagadnienia. W debacie wystąpiły dwie drużyny. Grupa o nazwie „Gotówkowcy” przedstawiła zalety korzystania z gotówki m.in. jako najprostszego i najbezpieczniejszego środka płatniczego. Z kolei drużyna przeciwna o nazwie „Bezgotówkowcy” przedstawiła zalety korzystania z płatności elektronicznych jako m.in. najwygodniejszego i najbezpieczniejszego sposobu dokonywania płatności.

Na zakończenie wyciągnięto wnioski. Publiczność miała okazję do zadawania pytań, wyrażenia swojego zdania i opowiedzenia się za lub przeciw prezentowanym stanowiskom drużyn.

Uczniowie i uczennice, tworzący Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, która brała udział w debacie, nawzajem okazywali sobie wsparcie w przygotowywaniu argumentów, a także dodawali sobie otuchy podczas stresujących chwil samej debaty. To świetna szkoła koleżeńskości, dzielenia się zadaniami i pracy w grupie. Debata ta nauczyła ich jak pokonywać stres związany z publicznym przemawianiem. Nic lepiej nie przygotuje uczniów i uczennice na późniejsze egzaminy czy rozmowy o prace niż doświadczenie szkolnego debatowania.

Po zakończonej debacie uczniowie dzielili się swoimi opiniami na temat treści i sposobu przekazanych zagadnień. Zwrócili oni uwagę na atrakcyjny i przystępny sposób przekazania wielu trudnych zagadnień.

Idź do oryginalnego materiału