Praca w upale? Pracodawco, warto abyś to wiedział i zapewnił dobry klimat w pracy

raportcsr.pl 9 godzin temu

Gdy temperatury przekraczają 30 stopni, praca staje się wyzwaniem. To nie tylko niedogodność, ale czasem realne zagrożenie dla zdrowia i życia. Dlatego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało przepisy, które zabezpieczą zdrowie pracowników, ale które dopiero wejdą w życie. A co warto wiedzieć już dzisiaj?

Dzisiaj prawo chroni pracowników jedynie przed zimnem – w przepisach BHP nie ma określonej maksymalnej temperatury, w której może być wykonywana praca. Jest jednak określona temperatura minimalna. Tymczasem upały to realne zagrożenie dla zdrowia i życia, dlatego ministerstwo przygotowało jasne przepisy, które zabezpieczą zdrowie pracowników.

Jak zaznacza ministerstwo, „Wsłuchaliśmy się w głos pracodawców i przesunęliśmy termin wejścia w życie nowych regulacji z 1 stycznia 2026 roku na 1 stycznia 2027 roku. Chcemy dać pracodawcom czas na dostosowanie się do zmian”.

Zanim nowe regulacje zaczną obowiązywać, warto wiedzieć co nieco już dzisiaj!

Pracodawca ma obowiązek „organizowania pracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy”. Na przykład poprzez:

  • zapewnienie wody zdatnej do picia lub innych napojów,
  • klimatyzowanych miejsc do odpoczynku,
  • dodatkowych przerw w pracy
  • osłony przed promieniami słonecznymi.
  • W szczególnych przypadkach pracodawca może zdecydować o zwolnieniu pracowników z obowiązku świadczenia pracy.

Poznaj cały pakiet informacyjny „Dobry Klimat w Pracy”:

Dobry_klimat_w_pracy-1

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Idź do oryginalnego materiału