Przedstawiciele Ośrodka Rozwoju Edukacji w nowej Radzie ds. Monitorowania Wdrażania Reformy Oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej

ore.edu.pl 12 godzin temu

W Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyła się uroczystość wręczenia imiennych powołań członkom Rady ds. Monitorowania Wdrażania Reformy Oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Minister Edukacji Barbara Nowacka, wraz z zastępcą dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych dr. Tomaszem Gajderowiczem, wręczyła imienne powołania członkom Rady.

Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) został zaproszony do dołączenia do Rady. W skład zespołu weszły Marzenna Habib (wicedyrektor ORE) jako członek Rady oraz dr Justyna Józefowicz (kierowniczka Wydziału Promocji Zdrowia, Profilaktyki i Wychowania) jako członek-obserwator prac Rady.

Podczas konferencji prasowej poprzedzającej uroczystość Minister Edukacji Barbara Nowacka podkreśliła znaczenie szerokiego konsultowania opinii w ramach prac Rady po to, aby wprowadzenie reformy oświaty zakończyło się sukcesem.

Zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych dr Tomasz Gajderowicz wyjaśnił, iż Rada jest organem w pełni niezależnym. Instytut nie miał wpływu na jej skład osobowy.

Po uroczystym wręczeniu powołań nastąpiło otwarcie obrad, podczas których wybrano przewodniczącego Rady. W trakcie spotkania omówiono założenia reformy programowej oraz zaprezentowano propozycję nowego formatu podstawy programowej.

Skład i zadania Rady

Rada ds. Monitorowania Wdrażania Reformy Oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego (IBE-PIB). W jej skład wchodzą przedstawiciele różnych środowisk związanych z edukacją, w tym nauczycieli, pracowników naukowych, organizacji pozarządowych, organizacji zrzeszających przedsiębiorców i pracodawców, jednostek samorządu terytorialnego, resortów oraz samego Instytutu.

Główne zadania Rady to:

  • konsultacja założeń i kluczowych elementów profilu absolwenta/absolwentki, w tym opisu kompetencji, wiedzy i umiejętności osoby kończącej dany etap edukacji;
  • analiza kluczowych regulacji systemu oświaty, takich jak podstawy programowe;
  • wytyczanie kierunków zmian oraz formułowanie rekomendacji dotyczących oczekiwanych rezultatów reformy;
  • konsultacje planu i harmonogramu wdrażania reformy;
  • doradztwo w zakresie doboru narzędzi oraz sposobów efektywnego wsparcia nauczycieli.

Rada pełni kluczową rolę w procesie monitorowania i opiniowania wdrażania reformy, dzięki czemu zapewnia spójność działań oraz ich dostosowanie do potrzeb współczesnego systemu edukacji.

Więcej informacji na temat składu Rady oraz jej zadań można znaleźć na stronach:

Idź do oryginalnego materiału