Przemoc w niemieckiej szkole. Migranci terroryzują uczniów i nauczycieli

bejsment.com 9 godzin temu

Dziewczęta w szkołach nękane za to, iż nie noszą chust

Sprawa brutalnych zachowań uczniów w szkole zawodowej w niemieckim Ulm wstrząsnęła opinią publiczną i trafiła pod obrady parlamentu landu Badenia-Wirtembergia. Dyrektor placówki, Lorenz Schulte, alarmuje o „ogromnym problemie przemocy”, który od miesięcy paraliżuje życie szkoły. W liczącej 2200 uczniów placówce doszło do serii brutalnych incydentów, których sprawcami są głównie młodzi ludzie ze środowisk migracyjnych.

W ciągu zaledwie dwóch i pół tygodnia Schulte zmuszony był wydalić ze szkoły pięciu uczniów, głównie za udział w bójkach. W jednym z przypadków 17-letni Syryjczyk uderzył 16-letniego rodaka, który w odwecie go ugryzł. W innym – trzej imigranci zostali zaatakowani młotkami i metalowymi prętami.

Nękanie dziewcząt i strach nauczycieli

Największe problemy występują w klasach VABO – przygotowawczych dla uczniów, którzy niedawno przybyli do Niemiec, nie znają języka niemieckiego i nie mają ukończonej szkoły średniej lub zawodowej. Jak przyznaje dyrektor, dziewczęta bez chust są tam „codziennie nękane”, a nauczyciele pracują w atmosferze strachu.

– Uczniowie i nauczyciele mają prawo do nauki w bezpiecznym środowisku – podkreśla Thomas Speck, przewodniczący Stowarzyszenia Szkół Zawodowych (BLV). – Jestem przerażony skalą przemocy. Od ponad roku apelujemy o większe wsparcie w integracji młodych uchodźców, ale nasze ostrzeżenia są ignorowane – dodał.

Problem narasta w całych Niemczech

Sytuacja w Ulm nie jest odosobniona. Już w maju media informowały o nauczycielu homoseksualiście z Berlina, którego muzułmańscy uczniowie nakłaniali do odejścia, twierdząc, iż „szefem jest tu islam”.

Przypadek szkoły Ferdinanda von Steinbeisa w Ulm pokazuje jednak szczególnie dramatycznie, jak brak skutecznych działań integracyjnych i wsparcia systemowego prowadzi do eskalacji przemocy. Jak podkreślają eksperci, problem ma nie tylko wymiar edukacyjny, ale również społeczny – staje się testem dla niemieckiej polityki integracyjnej i jej skuteczności.

Idź do oryginalnego materiału